Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  citronplanta slagit slint  (läst 1861 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
citronplanta slagit slint
« skrivet: 29 sep-17 kl 02:10 »
jag har en buddah hand citron planta som måste ha slagit slint. den har stått ute hela sommaren och jag tog in den förra veckan. notera att jag bor i norrland så har varit nästan ner mot noll på nätterna.
nu har denna växt börjat knoppa. och fort går det. då jag tog in den hade den 1 knopp, nu är det 24 och fler är påväg. nån som har en citron som hållt på såhär? finns ju inte direkt nå pollinerare kvar ute som kan pollinera heller xD. får väl använda en pensel om jag ska ha frukt [emoji14]

Postat med Alternativ.nu´s app


Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #1 skrivet: 29 sep-17 kl 02:11 »
jag har en buddah hand citron planta som måste ha slagit slint. den har stått ute hela sommaren och jag tog in den förra veckan. notera att jag bor i norrland så har varit nästan ner mot noll på nätterna.
nu har denna växt börjat knoppa. och fort går det. då jag tog in den hade den 1 knopp, nu är det 24 och fler är påväg. nån som har en citron som hållt på såhär? finns ju inte direkt nå pollinerare kvar ute som kan pollinera heller xD. får väl använda en pensel om jag ska ha frukt [emoji14]

Postat med Alternativ.nu´s app



glömde bild 😂

Postat med Alternativ.nu´s app


kurt

  • Inlägg: 3488
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #2 skrivet: 29 sep-17 kl 03:39 »
Om den utsatts för kyla och sedan kommer in i värme så tror den väl att det är vår. Se till att den får tillräckligt med ljus

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #3 skrivet: 29 sep-17 kl 09:05 »
Lycka till och njut av den ljuvliga blomdoften! Perfekt att få den nu på höstkanten, det ger säkert härliga kickar!

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #4 skrivet: 29 sep-17 kl 09:41 »
Om den utsatts för kyla och sedan kommer in i värme så tror den väl att det är vår. Se till att den får tillräckligt med ljus

jo det är klart. men den hade ju börjat sätta nån enstaka knopp redan innan jag tog in den, o ute har det bara varit kallt o grått

Postat med Alternativ.nu´s app


Dwrgi

  • Inlägg: 50
    • Övriga världen
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #5 skrivet: 01 okt-17 kl 11:43 »
Våran rosenkvitten är i full blom nu, fastän nätterna blir kallare och kallare. Tror den kalla våren ställt till det.

Postat med Alternativ.nu´s app


Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: citronplanta slagit slint
« Svar #6 skrivet: 01 okt-17 kl 12:48 »
Citrus brukar ju ha både blommor och mogen frukt samtidigt.

Här blommade björnbären för en vecka sedan och hade även nästan mogna bär :o


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser