Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  TIMJAN!!  (läst 2527 gånger)

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
TIMJAN!!
« skrivet: 16 feb-17 kl 20:35 »
Här inne verkar det rätt så dött! Men tänkte kolla om någon har koll på just timjan!? Har hört att den är bra mot hosta om man gör ett uppkok!? Någon som känner till om detta stämmer och om timjan är användbart till annat också för utom i matlagningen förstås!?

frulila

  • Inlägg: 33
    • Blekinge
SV: TIMJAN!!
« Svar #1 skrivet: 16 feb-17 kl 21:57 »
Jag tycker timjan funkar både mot torrhosta och slemhosta. Brukar göra te på timjanen när jag har hosta.

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: TIMJAN!!
« Svar #2 skrivet: 16 feb-17 kl 22:46 »
Precis vad jag tänkte. Koka te och låta det dra en stund.....extra bonus om det gör gott både mot torr och slemhosta! Har aldrig torkat just timjan förrut så det blir något nytt! Då slipper man gå till apoteket och få med sig extra tillsatser och konserveringsmedel också.......! Men att torka är väl inte konstigare än att torka annat kan jag tänka. Vet du om det är bra mot/till annat också!?

 

frulila

  • Inlägg: 33
    • Blekinge
SV: TIMJAN!!
« Svar #3 skrivet: 17 feb-17 kl 12:08 »
Det vet jag tyvärr inte. Men skulle gärna vilja veta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

601 gäster, 2 användare
xaelanar, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser