Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bunkra torrfoder till hundar!?  (läst 4671 gånger)

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #20 skrivet: 05 maj-17 kl 22:18 »
Raring, den enda som har skrivit "sjuk inställning" är du. Jag skrev tråkig. Jag återupprepar, läs HELA inläggen innan du svarar.
Ja, jag vet att det finns väldig många okunniga petitioner ute på nätet, påläst folk skriver inte under sådana, utan vi skriver på saker som att slakten ska vara human osv. Tänk själv lite nu, låt säga att det kommer en petition från Indien om att vi i väst äter KOSSOR och ska upphöra med det omedelbart, de är ju liksom heliga, så hur vidriga är inte vi liksom. Skulle det få dig att sluta äta nötkött? Inte mycket.
Sak samma och jag är ingen raring! ; Jag upprepar. Deras kultur är sjuk och skulle vi plåga hundar som dom gör i dessa länder skulle vi få både djurförbud och fängelse. Det är ett brott mot djurens rättigheter - Vad är det du inte begriper!?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #21 skrivet: 05 maj-17 kl 22:21 »
Du jag skulle föreslå dig att gå med i fb och håll dig bättre informerad om vad som händer i Kina och Korea tex. Om vi nu håller oss till hund. Och kan du ärligt påstå att du tycker dom håller och hanterar djur humant efter att du sett vad dom sysslar med, så är du inte en djurvän. Inga köttdjur ska lida eller plågas. Det är inget nytt hur hundar och katter torteras i dessa länder. Det är bland det grymmaste djurplågeri som beskådads. Herregud jag trodde alla visste hur grymt hundar behandlas! Att försvara den kulturen skulle här i Sverige ge djurförbud och fängelse.

Nu är det du som kommer med ett påstående, du kallar människor för sjuka.
Har du någon som helst grund till detta, finns det en diagnos ställd av någon med befogenhet.
Eller utrycker du bara egna känslor i frågan.

Och för att vända frågan jag trodde att alla begriper vad det är i hundmaten det är i alldeles för många fall rent ut sagt vedervärdigt hur hundar mår av det som föga väl informerade hundägare serverar sina tvångsskyddslingar.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #22 skrivet: 05 maj-17 kl 22:29 »
Nu är det du som kommer med ett påstående, du kallar människor för sjuka.
Har du någon som helst grund till detta, finns det en diagnos ställd av någon med befogenhet.
Eller utrycker du bara egna känslor i frågan.

Och för att vända frågan jag trodde att alla begriper vad det är i hundmaten det är i alldeles för många fall rent ut sagt vedervärdigt hur hundar mår av det som föga väl informerade hundägare serverar sina tvångsskyddslingar.
[/
Du ingen fara på taket - jag löser det med mitt hundfoder//

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #23 skrivet: 05 maj-17 kl 22:32 »
Nu är det du som kommer med ett påstående, du kallar människor för sjuka.
Har du någon som helst grund till detta, finns det en diagnos ställd av någon med befogenhet.
Eller utrycker du bara egna känslor i frågan.

Och för att vända frågan jag trodde att alla begriper vad det är i hundmaten det är i alldeles för många fall rent ut sagt vedervärdigt hur hundar mår av det som föga väl informerade hundägare serverar sina tvångsskyddslingar.
[/
Du ingen fara på taket - jag löser det med mitt hundfoder//

Och med vilken rättighet kallar du folk sjuka då?    Är norrlänningar oxå sjuka som äter sjurstömming?

För övrigt så är dina citeringar betydligt lättare att förstå om du gör rätt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Hönshjärnan

  • Inlägg: 62
    • Uppland
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #24 skrivet: 05 maj-17 kl 22:53 »
Sak samma och jag är ingen raring! ; Jag upprepar. Deras kultur är sjuk och skulle vi plåga hundar som dom gör i dessa länder skulle vi få både djurförbud och fängelse. Det är ett brott mot djurens rättigheter - Vad är det du inte begriper!?
Du vet alltså absolut inget om slakt. Okidoki, funderat på att läsa på? Så problemet med att begripa ligger ju uppenbarligen inte hos mig.

Men vet du vad, vad sägs om att du börjar med att läsa mina inlägg ord för ord och sedan svara på frågorna? För nu har du gapat i flera inlägg och betett dig illa, där du anklagat mig för allsköns saker som jag inte skrivit. Kan du vara vuxen nog att börja svara på det som faktiskt skrevs?

Lotta Hansen

  • Inlägg: 8
    • Skåne
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #25 skrivet: 17 maj-17 kl 13:23 »
Ska man bunkra matförråd och har hundar så behöver man ha en animalisk proteinkälla till dom också. Är det någon som vet om det skulle funka att lagra torrfoder länge - Håller det sig ätligt någon längre tid? Fattar att näringsämnen går förlorade men i övrigt........ håller sig fetter och det torkade köttet?

Min erfarenhet är att fettet härsknar efter en tid och då mår hundarna inte bra av att äta det.


Postat med Alternativ.nu´s app


Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: Bunkra torrfoder till hundar!?
« Svar #26 skrivet: 17 maj-17 kl 19:53 »
Fiska och torka :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 2 användare
xaelanar, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser