Hittade ingen bra rubrik för denna fråga. Admin är välkommen att flytta till ett bättre ställe.
För några veckor sedan köpte vi ett paket skivad skinka. Vi öppnade paketet och direkt därefter hittade min man en liten skalbagge mellan skinkskivorna. Snabbt ut med paketet från frukostbordet (vi hade gäster som dessutom skulle iväg för att åka Vasaloppet (halvvasan). PANIK!).
Skalbaggen förpassades till en sluten burk. När vi lite senare studerade den mer noggrannt tyckte vi att den såg ut som en kackelacka. En liten, liten kackelacka. Vi kontaktade direkt charkfirman som bad oss att skicka in en bild på snyltgästen. Sagt och gjort. Senare på dagen fick vi ett mail från företaget som bekräftade att det var en kackelacksnymf men de sa också att den absolut inte kommit från deras tillverkning eftersom den levde. Deras förpackningar hade nämligen "skyddsatmosfär" och en kackelacka kan inte överleva utan syre. Hur den hamnat i skinkan hade de ingen aning om, bara att den inte kom från dem. De antydde t.o.m. att någon kunde öppnat paketet på vägen...
Hela tiden har vi hållt en saklig och, näst intill, vänlig ton i våra kontakter (mest via mail). Vi tycker nog att sannolikheten att det finns kackelackor i deras hantering är betydligt större än att det finns på vårt frukostbord en vanlig morgon i februari.
Till slut erbjöd de sig att skicka en värdekupong så vi kunde köpa ett nytt paket skinka (vilket de absolut inte behöver besvära sig med då vi inte kommer att köpa något från dem i fortsättningen).
En lång beskrivning men min fråga nu till slut är om någon varit med om något liknande. Så otroligt dålig kundhantering! Att försöka förklara bort sig i flera mail för att sedan med armbågen bjuda på en värdekupong. Har hört att kackelackor kan överleva det mesta, är det verkligen helt otänkbart att den klarat skyddsatmosfären i paketet? Eller kan det bli fickor med luft mellan skivorna? Jag inser att jag låter som en haverist som retar mig på en sådan här struntsak men det känns som de trodde att vi försökte lura dem.