Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggledarinflammation/löst bajs  (läst 909 gånger)

Hyvens

  • Inlägg: 13
    • Värmland
Äggledarinflammation/löst bajs
« skrivet: 22 jan-17 kl 13:24 »
Hej!  Behöver lite hjälp med 2 utav mina hönsor som bajsar löst... De båda är drygt 1,5/2 år.  Alla mina hönsor äter en blandning mellan bas foder och hel havre, men det är bara 2 som är lösa.

1 utav dem bajsar i princip vatten..  Hon är pigg, går normalt, en aning skitig i rumpan. Tror inte hon mår dåligt över det, men är väldigt irriterande att hon skitar ner så mycket som hon gör. Vad kan vara fel med henne?

Den andra är också tillsynes helt frisk. Men hon är helt vit och kladdig i rumpan.
Nån utav hönsorna lägger ägg med lite underliga former.  Eftersom jag läst att hönsor med äggledarinflammation är skitiga i baken och lägger missbildade ägg, funderar jag på om dom äggen är hennes och om hon har äggledarinflammation?
Finns det något sätt att se om en höna har det eller inte? Hittar inte så mycket info om äggledarinflammation..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

799 gäster, 4 användare
xaelanar, Björkris, papwe, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser