Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Mark att bo i överlevnadsskydd på, helst i södra Sverige  (läst 665 gånger)

självastemikaeldehlin

• Gäst
Värmland Mark att bo i överlevnadsskydd på, helst i södra Sverige
« skrivet: 26 dec-16 kl 13:12 »
Sökes: En ytterst liten bit mark mitt i skogen, långt eller halvlångt från civilisationen, helst i södra Sverige. Jag vill inte köpa eller hyra denna, utan istället låna den, mot arbete eller dylikt.

Varför: Planen är att bygga ett par överlevnadsskydd med olika funktioner och bo i skogen, destillera vatten, leva på naturens skatter (inte jaga eller fiska) osv, gärna nära ett lantligt baserat kollektiv, ekoby eller liknande.

Erbjudes: Inte pengar men jag jobbar gärna i sparsam utsträckning mot denna tjänst om arbetet är meningsfullt, nödvändigt och inte överdrivet slitsamt.

Om detta är av intresse att erbjuda kan jag skicka en presentation eller ringa upp o boka in ett möte.

clarro

• Västergötland
SV: Mark att bo i överlevnadsskydd på, helst i södra Sverige
« Svar #1 skrivet: 06 jan-17 kl 00:36 »
intressant ..skicka gärna pm,, ang areal du behöver med mera..
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

jennieoberg

• Södermanland
SV: Mark att bo i överlevnadsskydd på, helst i södra Sverige
« Svar #2 skrivet: 09 jul-17 kl 12:16 »
Spännande

Jag och min kille med litet barn har nyss köpt15 ha mark (5 äng, 10 skog). Vi vill bjuda in folk att bo här. Jag längtar själv efter att sova/bo ute och hålla på med "överlevnad". Har gjort det en del. Kul om vi kan erbjuda ngn att göra det här. Skogen vi har är inte den äldsta men den ligger ganska avskilt, det finns bäckar på marken.
hör av dig om det verkar intressant!
Jennie
« Senast ändrad: 09 jul-17 kl 12:22 av jennieoberg »

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser