Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fasaner! behöver svar :)  (läst 1980 gånger)

Honstorp

  • Inlägg: 18
    • Öland
Fasaner! behöver svar :)
« skrivet: 20 dec-14 kl 18:39 »
Hej!
Jag hade tänkt ge bort guldfasaner (har ej sådana utan personen ska få dom senare ) och jag undrar om man kan ha fasaner frigående eller om de behöver gå  voljär?
Tackar i förhand för svar!
mvh//Isak
 
är 16 år har vaktlar kalkoner och tre sorters höns men vill ha all fåglar som går att ha :)

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Fasaner! behöver svar :)
« Svar #1 skrivet: 20 dec-14 kl 18:47 »
Du får nog hägna in dem om du vill ha dem kvar... 
Fjäderfän och kaniner

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Fasaner! behöver svar :)
« Svar #2 skrivet: 20 dec-14 kl 19:09 »
I voljär med nättak!
Fasantupparna kan ofta gå ihop med de vanliga hönsen och hålla sig hemma, men fasanhönorna sticker till skogs. Fasaner är inte som vanliga hönor, utan mer som vildfåglar.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Honstorp

  • Inlägg: 18
    • Öland
SV: Fasaner! behöver svar :)
« Svar #3 skrivet: 21 dec-14 kl 21:12 »
Okej så det var som jag förmodade :(
Men man kan ha tupparna gående ute? ???
är 16 år har vaktlar kalkoner och tre sorters höns men vill ha all fåglar som går att ha :)

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Fasaner! behöver svar :)
« Svar #4 skrivet: 21 dec-14 kl 21:31 »
Det fungerade när jag had3 guldfasaner i alla fall. Behövde dela av lite för många tuppar från hönorna,  men det är ju klart det bästa att ha en lagom grupp ihop. Man ska ju alltså inte planera för att ha ensamma tuppar...
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Honstorp

  • Inlägg: 18
    • Öland
SV: Fasaner! behöver svar :)
« Svar #5 skrivet: 21 dec-14 kl 21:33 »
Förstår detta tack för svaren :)
är 16 år har vaktlar kalkoner och tre sorters höns men vill ha all fåglar som går att ha :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

748 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, mommo, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser