Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Egen solvärme för varmvatten  (läst 21514 gånger)

ca

  • Inlägg: 248
SV: Egen solvärme för varmvatten
« Svar #20 skrivet: 03 mar-17 kl 18:05 »
Nja, du får nog sätta det mesta på returledningen. Även en enklare solfångare kan komma upp i temperaturer som cirk-pump o ev tryckkärl med gummiblåsa inte gillar. Tempgivare som känner värme inuti solfångaren och tankgivare i nedre delen av tanken.

xlab

  • Gäst
SV: Egen solvärme för varmvatten
« Svar #21 skrivet: 04 mar-17 kl 19:53 »
Samma hos mig, man blir ju nästan irriterad över att den smälter bort snön trots -10 gradr ute. Gräver man i den är det säket 60 grader mitt i stacken å det borde man ju kunna ta tillvara på något sätt.

Komposten/rötningen blir ca 70C när den är (i gång) och har man mkt i sin kompost... PEM 25 slang och en cirkpump 200 kr + slang 1000 Kr och ni har det VV som ni behöver :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

605 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser