Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Kumquat  (läst 1202 gånger)

Johan1983

  • Inlägg: 193
    • Halland
Kumquat
« skrivet: 08 maj-17 kl 23:05 »
Jag är nästan deprimerad när jag tänker på Kumquat.

I flera år har jag varje år troget köpt nya Kumquat "träd". De gamla har dött av en eller annan anledning.
Jag har till och med lånad ut till släktingar och sagt "du kan väl ha den här i ditt fönster till dess att den växt till sig?"

Ett år fick dom bomullslöss. Ett år stod dom på altanen så blev det många minus en natt och dom dog direkt.

Finns det någon här som har lyckats med sina Kumquatplantor? Hur har ni gjort?
Visa gärna bild på er egen Kumquat om den är stor och fin så jag får upp hoppet igen för säsongen 2017.
Jag tycker att smaken är fantastisk och jag vill ha ett stort och fint träd hemma som ger många kilo frukt.

Så här ser min dröm ut:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ac/c1/fc/acc1fcb74cfc963c6721dce165a7ff7e.jpg

Finns det ens en chans till att den lilla plantan man köper kommer att bli så här stor?

Finns det någonstans som jag kan köpa ett riktigt träd? Då menar jag kanske två meter högt och rejält


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

731 gäster, 3 användare (1 dolda)
RickardR, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser