Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Ny tupp med 2 fruar  (läst 1070 gånger)

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
Ny tupp med 2 fruar
« skrivet: 21 jul-07 kl 10:50 »
I helgen fick jag av en granne 1 dv.kochintupp +hans fruar, mkt söta han är röd & dom viltfärgade.Grannen hade fått dom i present men vill ej ha dom pga att dom är borta mkt samt  inget ställe att ha dom.Såå jag offrade  ::) mej över dom hemmlösa små.Har dom i mitt lilla hönshus som finns i hönsgården(brukar ha det till hönor med kycklingar),dörren är öppen men jag har satt hönsnät för så ingen kommer in eller ut. Min undran nu är kan jag släpa ut dom nu el. blir det tupp bråk ?En av tupparna försökte slås med den lille men nätet var ju mellan,den lille svarade på sin sida med fruarna bakom sej.Så hur ska jag göra?
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Silverfallet

  • Gäst
Re: Ny tupp med 2 fruar
« Svar #1 skrivet: 21 jul-07 kl 14:53 »
Jag tycker du ska prova, du kan ju titta på.
Dom brukar göra upp och sen är det bra.

Men det finns knäppa tuppar som aldrig ger sig. Sånna tar jag bort.

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
Re: Ny tupp med 2 fruar
« Svar #2 skrivet: 02 aug-07 kl 02:42 »
 Dom har kommit ut nu & verkar nöjda med att få sprätta & ha sej,dom lägger ägg som 17 iaf (hade haft dom 1v när dom började me det).Deras oros moment är den stora casanovan som dyker upp & försöker närma sej hönorna.Men han ska snart flytta så då blir det lungt för dom .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 3 användare (1 dolda)
Valpen001, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser