Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grönsaker  (läst 850 gånger)

Goatgirl 1

  • Inlägg: 107
    • -
Grönsaker
« skrivet: 28 maj-09 kl 22:34 »
Har tänkt lite på vad för grönsaker getter kan äta. Har inte sett några trådar om det.
Är nyfiken på vad ni ger för grönsaker till era getter? Vad för grönsaker kan man ge varje dag? Vilka grönsaker är favoriter?

Jag brukar ge morötter, mina har inte gillat det innan men gör det nu när jag skivar det. Jag ger också äpple ibland. Potatis vet jag att man kan ge, men vad mer?

Sussilo

  • Gäst
SV: Grönsaker
« Svar #1 skrivet: 29 maj-09 kl 07:15 »
Hm, jag kan inte komma på några grönsaker som man inte kan ge till getter. Jag har odlat de flesta, vanligaste grönskerna och getterna åt och mådde bra.

Goatgirl 1

  • Inlägg: 107
    • -
SV: Grönsaker
« Svar #2 skrivet: 29 maj-09 kl 15:32 »
Okej, så bra. Då ska jag testa lite fler olika sorter.

trassla

  • Gäst
SV: Grönsaker
« Svar #3 skrivet: 29 maj-09 kl 17:59 »
#0 ursäkta att jag kapar din tråd, men hur gamla skall de vara när man börjar ge dem grönsaker?

Sussilo

  • Gäst
SV: Grönsaker
« Svar #4 skrivet: 29 maj-09 kl 18:39 »
Börja när som helst med ett par små, små bitar av äpple och morötter och bara lite åt gången, det är nytt för deras magar. De kan också äta kokta grönsaker, potatis, ris och pasta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

482 gäster, 4 användare (1 dolda)
Andypandypa, Jens Osterman, Tyra Clementina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser