Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ▶ Fjäderfävideo Bibliotek  (läst 22354 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
▶ Fjäderfävideo Bibliotek
« skrivet: 23 sep-10 kl 14:27 »
Finns redan en Hönsbilds tråd, så nu startar jag en för hönsvideor!
Är inte så många som filmar sina höns på forumet, så genom att starta denna tråden så hoppas jag att fler gör det! :)
Höns,tuppar och kycklingar och annat som hör till är välkommet! :)
Era EGNA filmer, inte andras från tex youtube!

EDIT: Ändrade nu så att ni kan ladda upp videor på alla era fjäderfän och inte bara era höns!
« Senast ändrad: 22 dec-10 kl 15:26 av ⓥⓐⓡⓖⓖⓡⓐⓥ♂ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Kista

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #1 skrivet: 23 sep-10 kl 16:31 »
kul! :)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #2 skrivet: 23 sep-10 kl 16:36 »
Skoooj! ;D

Lägger upp en "räkna hönsfilm" jag gjorde i somras... Tyvärr så finns inte alla höns som är med i videon längre utan några av gamlingarna (12-13 år) har lämnat oss. :'( T.ex. lilla Randi som kommer på slutet somnade in i somras, hennes gamla bror Ludde likaså för inte allt för lång tid sedan.

http://www.youtube.com/user/EzziLinkoso#p/u/3/JZsBETIxjyk

 
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #3 skrivet: 23 sep-10 kl 16:38 »
Äh, vafasen! ;D Lägger upp flera! ;D

LuddBullen och familj
Hönsfamilj i det gröna


Skrutten på pulka.

Skrutten åker pulka


Randi...  :-* <3  :'(

Randi - Ingen dum hönshjärna


Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #4 skrivet: 23 sep-10 kl 16:47 »
Skoooj! ;D

Lägger upp en "räkna hönsfilm" jag gjorde i somras... Tyvärr så finns inte alla höns som är med i videon längre utan några av gamlingarna (12-13 år) har lämnat oss. :'( T.ex. lilla Randi som kommer på slutet somnade in i somras, hennes gamla bror Ludde likaså för inte allt för lång tid sedan.

http://www.youtube.com/user/EzziLinkoso#p/u/3/JZsBETIxjyk

haha tror några av tupparna får krympa lite!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #5 skrivet: 23 sep-10 kl 17:00 »
haha tror några av tupparna får krympa lite!  ;D

Haha. ;D Då ska du se Klacken! XD (Draken *anka*)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #6 skrivet: 28 sep-10 kl 21:21 »
ohujeda men nu kan man ju tro att påskfjädrana föds på detta viset ..hehe
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Kista

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #7 skrivet: 28 sep-10 kl 21:47 »
Azoo-Lina , måste bara fråga om det är dina filmer?  ::) för annars har dem hamnat i fel tråd  ;D där uppe står det att det ska vara egna filmer, alltså på sina egna höns som jag uppfattat det.
/ Kista

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #8 skrivet: 28 sep-10 kl 21:50 »
Azoo-Lina , måste bara fråga om det är dina filmer?  ::) för annars har dem hamnat i fel tråd  ;D där uppe står det att det ska vara egna filmer, alltså på sina egna höns som jag uppfattat det.
/ Kista

tycker båda kan funka :-)

Kista

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #9 skrivet: 28 sep-10 kl 21:54 »
tycker båda kan funka :-)
Då borde man väl kunna lägga in google bilder i hönsbilds biblioteket också? eller?  :-[

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #10 skrivet: 28 sep-10 kl 21:57 »
Då borde man väl kunna lägga in google bilder i hönsbilds biblioteket också? eller?  :-[

haha okej om du säger det :D

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #11 skrivet: 29 sep-10 kl 07:08 »
Tycker det är kul med lite andra roliga klipp med.....tror att trådan dör ut lätt annars:)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #12 skrivet: 29 sep-10 kl 07:51 »
Jag hade missat det att det endast skulle vara egna höns :-[ utan trodde det skulle vara roliga hönsklipp och egna höns. Då vi är få som har tid/kunskap att filma och redigera filmer på sina egna höns kommer nog denna tråd att somna in :( och jag personligen vet inte om jag tycker den borde vara taggad. Sorry för att jag är en "party pooper" men jag hade tyckt att det var roligare med en taggad tråd för kul hönsklipp i allmänhet.

Jag kommer omedelbart att radera mina 2 inlägg som inte håller sig till ämnet. Om denna tråd någon gång blir två sidor bör man nog skriva till i rubriken att det är bara är egna höns. Alla tittar inte på första inlägget i en tråd med fler sidor. Jag är en av dem som bara kollar på filmer i en videotråd! :-[
« Senast ändrad: 29 sep-10 kl 07:56 av Azoo-Lina »
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #13 skrivet: 29 sep-10 kl 15:22 »
Jag hade missat det att det endast skulle vara egna höns :-[ utan trodde det skulle vara roliga hönsklipp och egna höns. Då vi är få som har tid/kunskap att filma och redigera filmer på sina egna höns kommer nog denna tråd att somna in :( och jag personligen vet inte om jag tycker den borde vara taggad. Sorry för att jag är en "party pooper" men jag hade tyckt att det var roligare med en taggad tråd för kul hönsklipp i allmänhet.

Jag kommer omedelbart att radera mina 2 inlägg som inte håller sig till ämnet. Om denna tråd någon gång blir två sidor bör man nog skriva till i rubriken att det är bara är egna höns. Alla tittar inte på första inlägget i en tråd med fler sidor. Jag är en av dem som bara kollar på filmer i en videotråd! :-[
Tänkte bara säga att det finns en tråd om Hönsfilmer från youtube här på alternativ :-) Vet dock inte vad den heter, men jag har postat filmer där iallafall.. Kolla i övrigt om höns så kommer den nog upp ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #14 skrivet: 14 okt-10 kl 18:04 »
Petat ihop en liten ny videosnutt idag.  Haha... Är jag den enda som postat videos i denna tråd ännu? XD

Nasir
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Markim

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #15 skrivet: 14 okt-10 kl 18:06 »
jag försökte lägga upp men de gick inte..

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #16 skrivet: 14 okt-10 kl 18:08 »
Ladda upp filmen på youtube. Sedan så kopierar du adressen i adressfältet för din film och klistrar in här.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Markim

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #17 skrivet: 14 okt-10 kl 18:36 »

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #18 skrivet: 14 okt-10 kl 19:17 »
Petat ihop en liten ny videosnutt idag.  Haha... Är jag den enda som postat videos i denna tråd ännu? XD

Nasir

Ångrar att jag inte gjorde en filmtråd för alla fjäderfän, då hade jag kunnat lägga upp mina undulater xP
Men kommer iallafall när jag skaffar höns lägga upp hönsvideor i tråden.. Men det blir ju till våren :P hehe
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Markim

  • Gäst
SV: ▶ Hönsvideo Bibliotek
« Svar #19 skrivet: 15 okt-10 kl 19:13 »
Här är Alfred och jag från i sommras
YouTube


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

758 gäster, 6 användare (1 dolda)
tuslus, Westerbergarn, ärt, Niklas Nyström, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser