Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kattsäkra pallkragar  (läst 1043 gånger)

YlvaYrväder

  • Inlägg: 36
    • Skåne
Kattsäkra pallkragar
« skrivet: 05 jan-16 kl 13:52 »
Jag planerar att ha ett par pallkragar att odla i på balkongen i år men har ett par hittekatter som fortfarande tycker att riktig jord är överlägsen alla sorters sand och pellets i världen och under sommaren står balkongdörren öppen nästan ständigt för att ha någon slags luftcirkulation i lägenheten. Då jag vill odla sådant som sticker upp en bit känns det lite krångligt att bara lägga nät över odlingslådan (eller rättare sagt krångligt att komma åt grödorna sedan.

Har ni några förslag?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Kattsäkra pallkragar
« Svar #1 skrivet: 05 jan-16 kl 13:56 »
Ett svårt moment 22.

Du kan tillverka en gallergrind att ha i balkongdörren.
Alternativt bygga som ett växthus över pallkragebäddar och ha en ram med nät som är lätt att lyfta bort.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Kattsäkra pallkragar
« Svar #2 skrivet: 05 jan-16 kl 14:06 »
På sneckerströms hemsida hittar du växthus till pallkragar. Du kan välja mellan att ha bara nät eller plast som beklädnad. Jag tycker att det är både snyggt och funktionellt. Givetvis kan man snickra något liknande själv, det är ju mycket roligare än att köpa färdiga lösningar.

Mvh
Magnus

YlvaYrväder

  • Inlägg: 36
    • Skåne
SV: Kattsäkra pallkragar
« Svar #3 skrivet: 05 jan-16 kl 21:26 »
Katterna tycker om att vara ute på balkongen, så det vill jag ju inte gärna missunna dem :)

Sneckerströms lösning kanske skulle kunna vara något. Inte att köpa, men att bygga själv i alla fall!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser