Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Korsning med Cream Legbar - könsvisande kycklingar? Färg på ägg?  (läst 5540 gånger)

The Poacher

  • Inlägg: 286
    • Uppland
Cream Legbar (CL) är har ju könsvisande kycklingar. Man ser på fläcken på huvudet om det är en tupp eller höna. Mycket praktiskt!

Nu har mina renrasiga CL börjat lägga sina första ägg och i vår tänkte vi kläcka några nya kycklingar.

Är det någon som vet om avkomman från CL höns som korsas blir könsvisande?
Och hur är det med färgen på äggen från korsningar?

Min tupp är en Svart Austral Orpington.


Lillhönan

  • Inlägg: 149
    • Halland
Hej,

teckningen på kycklingen kan ibland vara könsvisande. Jag hade en kyckling som var korsning CL o brun lohman, den såg ut som en CL hönekyckling och det blev en höna. Äggfärgen hos CL är dominant, så har du en australorptupp kommer avkomman att lägga blå/turkosa ägg.
Fembarnsmamma med man och liten gård.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 10 användare (2 dolda)
xaelanar, köksträdgård, Mikael Jalonen, Jon.b, eremit1, Banelinjen, beekeepern, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser