Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lucernhack / pellets till gäss?  (läst 1690 gånger)

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
Lucernhack / pellets till gäss?
« skrivet: 19 feb-14 kl 10:04 »
Kan man ger lucernhack eller pellets till gäss? Och ger man det som det är?

Tack på förhand
Patrizia
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Lucernhack / pellets till gäss?
« Svar #1 skrivet: 19 feb-14 kl 11:09 »
Jag testade detta,  en sorts hack.  Det var alldeles för mycket grova, hårda bitar som ratades av både höns och gäss,  inte mycket alls blev ätet.
Mitt torkade gräsklipp däremot äts upp med förtjusning.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
SV: Lucernhack / pellets till gäss?
« Svar #2 skrivet: 19 feb-14 kl 11:17 »
Jag testade detta,  en sorts hack.  Det var alldeles för mycket grova, hårda bitar som ratades av både höns och gäss,  inte mycket alls blev ätet.
Mitt torkade gräsklipp däremot äts upp med förtjusning.
Då vill mina säkert inte äta det heller :-\
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

828 gäster, 2 användare
skräptanten, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser