Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem ska bort? Riktigt elaka systrar.  (läst 1222 gånger)

Webers

  • Inlägg: 7
    • Södermanland
Vem ska bort? Riktigt elaka systrar.
« skrivet: 23 maj-17 kl 22:09 »
Jag har två nya 6-månaders som fått vara i hönsgården i egen bur ett par dygn utan trassel, inga tecken på just någon reaktion förutom nyfikenhet från de befintliga hönsen. Idag släppte jag ut de nya, gick fint först men efter ett tag var två av de ranghöga hönorna väldigt elaka mot den ena. Kanske bör tilläggas att hon haltar lite sedan innan. Är det därför tro? Jagade och hoppade på och var riktigt hårdhänta. Jag tycker generellt att de ska klara ut rangen själva, men detta var såpass brutalt att jag fick avbryta flera ggr. Bör jag separera ut de elaka eller den utsatte? Hur länge bör de vara isär innan jag provar igen? Eller ska jag ha is i magen och hoppas att det ger sig? Den svage gör inget son helst motstånd eller provocerande såvitt jag kan se. Försöker bara komma undan och gömma sig men de jagar efter henne fast att hon springer.


Postat med Alternativ.nu´s app

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Vem ska bort? Riktigt elaka systrar.
« Svar #1 skrivet: 23 maj-17 kl 22:38 »
Det är så höns gör, att separera dem och sätta ihop dem vid senare tillfälle hjälper inte, en fördel är att försöka föra in unga fåglar runt 8-10 veckors som inte utgör något hot mot övriga i flocken.

Låt det vara, det bör lugna sig.

 

Webers

  • Inlägg: 7
    • Södermanland
SV: Vem ska bort? Riktigt elaka systrar.
« Svar #2 skrivet: 23 maj-17 kl 22:53 »
Det är så höns gör, att separera dem och sätta ihop dem vid senare tillfälle hjälper inte, en fördel är att försöka föra in unga fåglar runt 8-10 veckors som inte utgör något hot mot övriga i flocken.

Låt det vara, det bör lugna sig.

Tack för svaret, jag vet att det är bäst att låta bli att sätta ihop såpass gamla, men nu fick det bli så ändå. Jag ska försöka vara cool. Inte lätt!


Postat med Alternativ.nu´s app


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 10 användare (2 dolda)
xaelanar, alternaiv, kebbe, Westerbergarn, larbri, ärt, Jon.b, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser