Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Smågranars mumsighet?  (läst 798 gånger)

Nying

  • Inlägg: 82
Smågranars mumsighet?
« skrivet: 11 jul-08 kl 19:41 »
Hej!

Hur smaskiga tycker getter att halvmeters höga granplantor är? Det råkar nämligen finnas ett antal sådana planterade på ett ställe där vi funderade på att göra hage. Vi har fler hagmöjligheter men det finns så mycket annat mumsigt sly och gräs på samma område som däremot skulle vara bra att bli uppätet.

Vad tycker era getter?

//Maria

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Smågranars mumsighet?
« Svar #1 skrivet: 11 jul-08 kl 21:15 »
Jag hade en sådan söt liten prydnadsgran på min gräsmatta en gång i tiden. Säger det tillräckligt?  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Smågranars mumsighet?
« Svar #2 skrivet: 11 jul-08 kl 21:51 »
Och jag fodrar med dom på vintern.

fröken fröken

  • Inlägg: 83
  • skogstokig
SV: Smågranars mumsighet?
« Svar #3 skrivet: 12 jul-08 kl 09:06 »
mina åt upp alla smågranar, men inte förän det blev vinter, fastän de fick en massa hö och annat..
bor med lappgetter, kanin, katt och kille

Nying

  • Inlägg: 82
SV: Smågranars mumsighet?
« Svar #4 skrivet: 12 jul-08 kl 10:57 »
Tack, tack! Det var tydliga svar! :D

Då är det nog bäst att låta hagen gå mer åt andra hållet där det inte finns granplantor på tillväxt!

Kram Maria


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

734 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser