Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nöjd över att klarat uppgiften  (läst 1999 gånger)

Misonten

  • Inlägg: 244
    • Västergötland
Nöjd över att klarat uppgiften
« skrivet: 29 nov-10 kl 12:44 »
Köpte mina första höns i sommar! Jag och tuppen har aldrig dragit jämt, men det blev värre när han o tjejerna fick större hus. Han började anfalla alla som kom in genom dörren.
Har försökt visa vem som bestämmer o lagt honom på rygg mm... Läst massa trådar böcker om vad jag skulle göra.. Har pratat om att nacka honom ,men gubbarna på gården trodde inte jag skulle klara av de o dom tycker att ja han kan väl få va kvar ett tag till.
Men idag tog jag yxan o tuppen o sen va de klart.. Mest nöjd över att jag klarat allt detta helt själv. Mindre glad för han var en fin tupp. Tack linkoso för din film som gjorde mig säker på hur jag skulle gå tillväga  :)
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

lena lindberg

  • Inlägg: 47
    • Blekinge
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #1 skrivet: 29 nov-10 kl 13:00 »
Förstår att du är uppåt, finns ingen anledning att ha en stridig tupp, bara obehag....
Samt att första gången är ju lite speciellt.

bättre lycka med nästa tupp, eller varför inte två, då har de inte tid att tycka att man stör.....
Hundar, Hästar, Höns och Åsna
Finska spetsar, stor tvärradig Plymouth Rock, SRF ansluten.

Misonten

  • Inlägg: 244
    • Västergötland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #2 skrivet: 29 nov-10 kl 13:12 »
Tack !!
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

rambo

  • Inlägg: 2
    • Uppland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #3 skrivet: 01 dec-10 kl 13:25 »
Hej, jag nackade just en av mina 4 tuppar, känndes inte så värt. de 3 finaste finns kvar ett par veckor om du skulle behöva en ny tupp. de är 5 månader och slåss inte. de börjar bli lite ensamma tror fast dom bara varit ensamma i ett par dagar. vet att det är mycket brahma i dem från ett håll, det andra vet inte jag inte alls. hönsen som äggen kom från är bruna, en svart brun, medelstora medelbra värpare men jättefina ägg, pappan är det mycket brahma i tydligen, han är bara stooor och brun mest.
dessa finns nära uppsala.

http://img600.imageshack.us/i/mg1688.jpg/
http://img35.imageshack.us/i/mg1698.jpg/

bilderna är tagna för en månad sen. den lite mer kuvna med sämst färg på fötterna, till höger där fick sätta livet till så han finns inte längre.
« Senast ändrad: 01 dec-10 kl 13:28 av rambo »

Misonten

  • Inlägg: 244
    • Västergötland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #4 skrivet: 01 dec-10 kl 19:59 »
Tack de var väldigt snällt !! Men jag har dvärg höns så dom blir lite för stora :-\
/Nathalie
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #5 skrivet: 01 dec-10 kl 20:23 »
Hej hopp - jag har 4 dvärgtuppar över, födda i somras.Friska grabbar som nu går fria ute på dagarna och fostras av far sin. Vill du ha en - eller fyra så är det bra att hojta. Alldeles gratis. Jag kan ta dom halvvägs för jag jobbar i Skövde.
Ring 0730784785 - Mvh Annelie/Luff
//Luff

Misonten

  • Inlägg: 244
    • Västergötland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #6 skrivet: 01 dec-10 kl 20:29 »
Oj va ni e snälla  ;D
Vad har du för ras? Är dom mycket handskades med, frågar då min förra var aggressiv pga han inte hade umgåtts mycket med folk innan.
/Nathalie
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Nöjd över att klarat uppgiften
« Svar #7 skrivet: 01 dec-10 kl 20:43 »
Det är svensk dvärg. Både mor o far finns att beskåda.
Våra är inte handtama alls - dom går undan när jag kommer vilket jag tycker är att föredra. Dom ska ha respekt för folk. Gosiga tuppar brukar ofta börja tjafsa. Samma sak med osäkra djur. Får man däremot fatt på dom när dom sitter på sina pinnar så är det helt ok att hantera dom. Umgås med folk gör dom ju varje dag och kommer gärna när jag ropar.
Ja just det - jag har ju ingen täckning på mobilen hemma - så vill du ringa kvällstid så är det 0500 462063.
//Luff


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

800 gäster, 3 användare (1 dolda)
von tratt, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser