Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Fäbod 1,5 mil utanför Leksand  (läst 593 gånger)

ensamvarg_17

• Dalarna
Dalarna Fäbod 1,5 mil utanför Leksand
« skrivet: 07 nov-17 kl 23:23 »
Hej!
Jag har en fäbod utanför Leksand i Dalarnas län som jag ska sälja. Fäboden har en stor tomt på ca 9200 kvm det finns inget rinnande vatten och ingen el men väl en eller 2 solceller beroende på vad vi kommer överens om brunn finns strax utanför tomten men det finns servitut på brunnen så det är inga problem med vattnet. Skorstenen är ommurad från spiskåpan och uppåt tror det var 2009 den blev murad då blev även bakugnen renoverad så den går att baka gott bröd i :D dock är skorstenen inte besiktigad. Bonings huset är på ca 60 kvm bestående av storstuga och en liten kammare på övervåningen finns en liten kammare och resten är oinrett på övervåningen vinden är isolerat med lösull. Taket är delvis renoverat då det var ett stort hål på baksidan. det finns ett härbre på baksidan med nyinlagt golv dock oisolerat det finns ett uthus som innehåller vedbod och förråd. på boningshuset finns ett vidbyggt förråd med egna dörrar in. Det finns gott om trän på marken så ved finns det gott om. Det finns trattkantareller och en del annan svamp i närheten bär finns också på tomten finns några äppelträd och något krikonträd å några fler bärbuskar. Jag har fått fäboden värderat till 375.000:- av mäklare så det är priset som är utgångspris.
Bilder finnes men dom är för stora så jag får skicka dom med vanlig mail i stället vilket betyder att ni får skicka eran mailadress i ett pm eller direkt här i tråden
Söker med ljus och lykta efter min andra halva som vill bo i skogen med mig ;-)

ensamvarg_17

• Dalarna
SV: Fäbod 1,5 mil utanför Leksand
« Svar #1 skrivet: 12 jan-18 kl 21:42 »
Söker med ljus och lykta efter min andra halva som vill bo i skogen med mig ;-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 10 användare (2 dolda)
Ett svart får, Gröfre Slissing, Jesobel, Gep, JohnA, David_I, Stengrim, Hadoque

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser