Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hopp för nektarinträd?  (läst 1290 gånger)

Hannah86

  • Inlägg: 28
Hopp för nektarinträd?
« skrivet: 18 jun-17 kl 21:55 »
Fick i veckan ett nektarinträd av min välmenande syster i present. Det var inhandlat på netto och var ganska torrt och hade inga löv. Idag planterade jag det och märkte att det var inkrukat och inte hade mycket till rötter. Finns det något hopp om detta? Är planterat i växthuset nu med väldrenerat runt och sandblandad jord.

Hannah86

  • Inlägg: 28
SV: Hopp för nektarinträd?
« Svar #1 skrivet: 21 jun-17 kl 07:19 »
Ingen som har någon idé?

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Hopp för nektarinträd?
« Svar #2 skrivet: 21 jun-17 kl 07:58 »
Om du skrapar lite på barken med nageln, är det grönt under det grå?

Hannah86

  • Inlägg: 28
SV: Hopp för nektarinträd?
« Svar #3 skrivet: 21 jun-17 kl 09:24 »
Ja det är grönt!

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Hopp för nektarinträd?
« Svar #4 skrivet: 21 jun-17 kl 09:28 »
Då finns det i alla fall en chans. Frågan är om plantan kunnat spara tillräckligt mycket energi för att kunna slå ut nu. Det är bara att vänta och se som gäller. Sedan får du vara noga med vattningen. Värmen i växthuset kommer uppskattas men det torkar ut jorden fort sedan när löven kommer.

Hannah86

  • Inlägg: 28
SV: Hopp för nektarinträd?
« Svar #5 skrivet: 18 jul-17 kl 18:50 »
Verkar som att det kommer små skott nu! Hoppas det inte är för sent nu bara...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 2 användare
xaelanar, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser