Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Dröm i Göteborg  (läst 1256 gånger)

Lokatten12

• Västergötland
Västergötland Dröm i Göteborg
« skrivet: 02 okt-16 kl 23:24 »
Hejsan,

Jag letar efter dig/er som delar min längtan. Min dröm är att bo på en gård tillsammans med min familj (Man,dotter,hund,katter) nära Göteborg. På gården har vi några djur; getter, hönor, kanske en ponny.
Av getmjölken görs småskalig produktion av ost. Vi odlar En del grödor, grönsaker och frukt (men är inte helt självhushållande).

På gården finns även ett reatreat/vilohem. Jag är troende kristen och vill ge människor som är i behov av stillhet och/eller söker efter Gud möjlighet att komma ut till gården för vila, möta djur/natur, delta i bön/meditationer, studier, samtala, massage/beröring, Vandra, äta närproducerat/ekologisk mat, finna frid etc. Det kommer även finnas utrymme för att dela tidebön och andaktsliv för den som önskar.

Du behöver inte dela min tro (min man är heller inte troende kristen) men kunna respektera våra olikheter (liksom jag dina). Kanske delar du bara drömmen om att tillsammans med någon driva ett mindre jordbruk, gör ost, leva i gemenskap och nära djur och natur.
Min man är villig att dela min dröm, men han kommer ha kvar sitt heltidsjobb i stan. Tyvärr har jag själv inte mycket Kunskap om vare sig djurhållning eller odling. Kanske har du det? Eller så lär vi oss tillsammans.

Min vision är inte att ta avstånd från samhället, utan istället visa människor ett alternativt liv. Dels att erbjuda människor ett andrum och andligt sökande. Eller bara vila. Men jag har även haft tankar på att samarbeta med skolor och låta barn få möta gården. Eller att ibland ordna "läger" för barn som behöver extra omsorg och kärlek.
Tankarna har också rört vid att hjälpa djur som far illa. T ex katthem.

Är min längtan din på något sätt?
Skriv gärna i så fall, låt oss drömma tillsammans.

Camilla

Clementina

• Hållbarhetsfrågor, tillsammansodling, kollektivhus
    • Västergötland
SV: Dröm i Göteborg
« Svar #1 skrivet: 07 jan-18 kl 11:10 »
Hej! Detta låter ju intressant. Skulle vara intressant att lära känna dig.

Jag är intresserad av att bilda något kollektiv eller kollektivhus tillsammans med ett gäng. En annan intressant grej skulle vara att en bara bor nära varandra som grannar och gör olika saker tillsammans för ett hållbart samhälle som tillexempel att odla och laga mat. Jag är 38 år och arbetar för närvarande som bibliotekarie. Är bland annat intresserad av friluftsliv och kultur och allt möjligt med humor som exempelvis att titta på komediserier. Du kan väl mejla mig? tyrabjork79@gmail.com.
Clementina

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser