Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?  (läst 3197 gånger)

annelito

  • Inlägg: 26
    • anne - mer själ än smink
Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« skrivet: 25 feb-09 kl 12:40 »
Vore kul att höra om några här inne sysslar med bokbinderi av något slag? En tråd för detta tycker jag borde finnas där man kanske kan lägga upp lite bilder på böcker man gjort eller annat matnyttigt i form av verktyg och tips m.m.
Håller själv som bäst på att lära mig hur man binder böcker, går två olika kurser och har tidigare lärt mig en tredje teknik.
Hur roligt som helst och att det blir personligt och unikt!

Alore

  • Gäst
SV: Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« Svar #1 skrivet: 11 mar-09 kl 17:25 »
Tyvärr inte, men jag var väldigt sugen på Leksands folkhögskolas kurs: http://www.leksand.fhsk.se/727.php

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« Svar #2 skrivet: 11 mar-09 kl 17:28 »
Jag har gjort en del bokbinderi, såväl handbokbinderi som med maskiner.  Lämnade detta för ganska länge sen, det var kul då, men allt har sin tid.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Lars på Solbacken

  • Inlägg: 538
    • Västergötland
SV: Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« Svar #3 skrivet: 27 mar-09 kl 17:31 »
Jag har gått bokbinderikurs och har bundit in en del böcker och tidskrifter. Men det var några år sedan. Det var riktigt roligt och det är något som jag ska ta tag i lite senare när man får mer tid eller lusten faller på.

/Lars

Vore roligt med en bokbinderitråd här ;)
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

ingemarlexen

  • Inlägg: 1
    • -
SV: Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« Svar #4 skrivet: 08 maj-16 kl 17:22 »

Hej alla inbindare. Jag har bundit i några år och är mycket intresserad av att hitta likasinnade. Gärna i nordvästra skåne. Hör gärna av dig på min mäjladress: ingemarlexen@hotmail.com
hälsningar ingemar

madas

  • Inlägg: 4
    • Uppland
SV: Bokbinderi - någon som ägnar sig åt detta?
« Svar #5 skrivet: 10 maj-16 kl 09:38 »
Roligt med intresse för detta gamla hantverk. Jag är en gammal man som jobbat med bokbinderi och gör så fortfarande.
Skulle gärna följa tråden för inspiration och information om trender inom ämnet.
Lycka till
Madas


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

789 gäster, 5 användare
xaelanar, GE202, Palle500, Banelinjen, UngJägarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser