Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Söker härligt hem  (läst 153 gånger)

thereserichardsson

• Öland
Skåne Söker härligt hem
« skrivet: 13 sep-17 kl 11:05 »
Hej!

Finns det någon som har ett vinterbonat litet ställe på landet för långtidsuthyrning? Vill hyra omöblerat och under minst ett år. Söker efter en plats nära naturen där det finns möjlighet att odla och sköta en trädgård.

Jag är 31 år och en lugn och grundad person som tar hand om det och dom som finns runt omkring mig. Söker boende tidigast från 1 december. Snart färdig trädgårdsmästare, socionom och en person som är lätt att ha att göra med. Kan betala deposition och är pålitlig överlag. 

Jag skulle även kunna tänka mig att flytta in i något härligt kollektiv om det är någon som har en plats över. Öppen för förslag.

Tänker mig en maxhyra på ungefär 5000 kr/mån.

TCI

• Skåne
SV: Söker härligt hem
« Svar #1 skrivet: 13 sep-17 kl 16:15 »
Hej!
Jag söker någon att dela mitt boende med, det är för stort för en person. "Jag" är en tjej på 50+, som både är social och uppskattar egentid i en lagom balans. Stor djur- och naturvän. Har dock mest arbetat med människor i behov av stöd under mitt yrkesliv.
Jag har ett gammalt korsvirkeshus med stall o hagar, lantligt men ändå nära Helsingborg. Har även andra små "krypin på tomten på ca 12m2.. Men kanske det är för litet för dig? Har även ledigt rum i boningshuset.

Marken är perfekt att odla på, gammal mosse.. Det växer så det knakar här! Tomten är på totalt 10 000m2 (inkl trädgård o hagar). Man kan välja hur mycket man vill odla upp! Det går hästar på resten sommartid.
Har även en killkompis som bor på tomten i sin egna husvagn. Jag är själv intresserad av att odla ekologiskt men hinner inte med allt själv.. Har bärbuskar och fruktträd redan. Plus hund:) Höns hade varit mysigt att ha, för äggens skull.  Men då bra om man är flera om allt så att man inte blir så uppbunden ifall tex en resa skulle pocka på! ;) Äter mest vegetarisk/vegansk mat själv, men helt ok om du äter kött etc.

Låter det intressant är du välkommen att kontakt mig här, eller direkt på havoskog@gmail.com.

Mvh,
Cicci

Dela detta:

* Inloggade just nu

246 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, skräptanten, teinarsson

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser