Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flerårig ätbar växt som är grön hela året?  (läst 1507 gånger)

Bullen

  • Inlägg: 10
    • Övriga världen
Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« skrivet: 08 sep-17 kl 17:41 »
Finns det någon flerårig ätbar växt som håller sig grön hela året?

Anledningen är att jag funderar på en liten vertikalodling i ett fönster (utsidan).

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
SV: Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« Svar #1 skrivet: 08 sep-17 kl 20:09 »
Gräslök kan hålla sig grön och ätbar året runt, åtminstone om man har den inomhus på vintern.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« Svar #2 skrivet: 09 sep-17 kl 03:48 »
Svaret är naturligtvis gran och tall

Be

  • Inlägg: 380
    • Finland
SV: Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« Svar #3 skrivet: 11 sep-17 kl 15:10 »
Malabarspenat men då är det nog insidan som gäller :)
Ingen människa är illegal

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« Svar #4 skrivet: 11 sep-17 kl 18:36 »
Jag har en chilli planta som är tre år gammal nu. Sätter bara enstaka frukter under den mörkaste vintern, men desto mer de andra 9 månaderna. Jag låter frukterna sitta kvar och torka så att jag kan skörda direkt från trädet hela året.

Mvh
Magnus

Bullen

  • Inlägg: 10
    • Övriga världen
SV: Flerårig ätbar växt som är grön hela året?
« Svar #5 skrivet: 13 sep-17 kl 11:11 »
Tack för era förslag. Ska fundera på dem, fast gran och tall faller bort när det gäller fönsterodling. Bor i zon 1, så spenat och gräslök kan nog gå.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

414 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser