Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skendräktig BJ?  (läst 1035 gånger)

SannaD

  • Inlägg: 1
    • Östergötland
Skendräktig BJ?
« skrivet: 08 apr-17 kl 12:27 »
Hej,
Har två honkaniner, en BJ på knappt två år och en Gotlands på knappt ett år. Vi upptäckte häromdagen att den lilla bar runt på hö och halm men tänkte inte så mycket på det. Idag när vi kom ut har hon tömt sin bolåda och golvet mellan deras bon är ganska tomt det också. Allt har flyttat in till den storas bo. Det ligger även BJ päls där och hon gruffar och morrar på oss. Har bara haft hankaniner tidigare och är helt novis på detta. Ska jag låta det "gå över", eller ingripa på något vis? Och är det vanligt att de hjälps åt på det viset? Stora kommer nämligen inte in i lillas bo så hon måste själv ha tömt det. Någon som har någon tanke eller råd kring detta? Bifogar en bild på boet med pälsen.

ANNE-CHARLOTTE HALLBERG

  • Gäst
SV: Skendräktig BJ?
« Svar #1 skrivet: 11 apr-17 kl 13:14 »
Det är vanligt att honor blir skendräktiga. Låt henne bara vara, så går det över av sig själv. Man kan ta bort boet, men jag brukar låta honan vara, det går över tills nästa gång, men då vet du vad det handlar om.

SannaD

  • Inlägg: 1
    • Östergötland
SV: Skendräktig BJ?
« Svar #2 skrivet: 20 apr-17 kl 11:16 »
Det är vanligt att honor blir skendräktiga. Låt henne bara vara, så går det över av sig själv. Man kan ta bort boet, men jag brukar låta honan vara, det går över tills nästa gång, men då vet du vad det handlar om.

Tack! Valde att dela på tjejerna eftersom lillan blev så otroligt påflugen, stora tjejen blev kal på ryggen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

811 gäster, 2 användare (1 dolda)
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser