Jag antar att bilen är så pass modern att den har insprutning och elektrisk bränslepump? I så fall är det enklast att pumpa ur bränslet med hjälp av bilens egen bränslepump.
Skaffa fram dunkar som allt bränsle ryms i. Lossa en bränsleslang på lämpligt ställe i motorrummet och skarva den till en slang som får gå ner i en dunk. Leta på bränslepumprelät (i bästa fall står det i klartext i instruktionsboken eller på locket till någon säkringsdosa eller reläcentral vilket det är, i annat fall får man studera verkstadshandböcker eller elschemor som bör gå att hitta på nätet), ta ur det ur dess sockel och bygla över reläkontakten (enklast genom att göra i ordning en sladdstump med ett flatstift i vardera änden). Eventuellt kan det tänkas vara lättare att hitta säkringen för bränslepumpen och koppla in sig där istället för vid reläet.
Sedan är det bara att låta pumpen gå och flytta slangen till en annan dunk allteftersom de blir fyllda. Räkna med att det kommer ut ungefär två liter per minut.
När tanken är helt tömd på diesel, häll i 5-10 liter bensin och pumpa ut tills det märks att det är bensin och inte diesel som kommer. Sätt tillbaks slangen och starta. Förmodligen är motorn mer svårstartad än vanligt eftersom det finns diesel kvar i spridare mm, det är bra att ha batteriet väl laddat och gärna ha motorn ordentligt förvärmd med motorvärmare.
Kör slut på så mycket du vågar av den lilla bensinmängden innan du tankar fullt.