Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jordgubbar igen!  (läst 1241 gånger)

Acleja

  • Inlägg: 228
    • Blekinge
Jordgubbar igen!
« skrivet: 09 okt-09 kl 23:45 »
Plockade 15 mogna jordgubbar idag och fler är på gång! Jag har aldrig varit med om det förut. Klippte ner plantorna i juli-augusti men nu är de alltså på gång igen. Funderar på om jag ska klippa bort resterande blommor. Är det fler som får en (om än liten) andra skörd i år?

//Acleja

kossan

  • Inlägg: 1158
  • Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Jordgubbar igen!
« Svar #1 skrivet: 10 okt-09 kl 00:58 »
Så kul....................... :)
Vad smakar bären nu senare på hösten?
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Jordgubbar igen!
« Svar #2 skrivet: 13 okt-09 kl 20:42 »

Mina brukar blomma om på hösten. (Några bär får jag inte för då har jag tagit bort "buren" så det är fritt fram för höns och gäss.)
Det tycks inte påverka nästa års bördighet.
Min sort är Sara, en mycket delikat "smulgubbe".
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Acleja

  • Inlägg: 228
    • Blekinge
SV: Jordgubbar igen!
« Svar #3 skrivet: 14 okt-09 kl 00:26 »
De är goda fast inte riktigt lika söta som de brukar vara. Det är en tidig sort, zefyr tror jag.
//Acleja


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

636 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser