Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  forvara jordgubbsplantor  (läst 1766 gånger)

alfredsson

  • Inlägg: 142
    • Västergötland
forvara jordgubbsplantor
« skrivet: 02 mar-11 kl 15:04 »
Kopt jordgubbsplantor. Fast det ar ju tjale i marken nu. Huforvarar jag dem tills jag kan grava?

Och annat att tanka pa? "Skade"djur? etc. Plantera runt/mellan? etc


Jessie Hillbilly

  • Inlägg: 24
    • -
SV: forvara jordgubbsplantor
« Svar #1 skrivet: 07 mar-11 kl 06:32 »
Jag tror att jag skulle ta in plantorna och hålla de svalt med ljus.  Vattnar de när jorden känns torrt.  De säkert har varit i växthuset när du köpte de och det är bättre att ha de varmt den i minus grader (men jag tror att de klarar att var ute också.) Plantera i upphöjda baddar (10 cm)...inte för mycket gödsel eller kompost.  Bäst med lite sandjord/befintligt jord....för mycket gödsel = ingen frukt, bara blad.  Du kan skydda de med lite fiberduk...fåglar...och ha koll på sniglarna, de också gillar de.  Lycka till! //Jessie

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: forvara jordgubbsplantor
« Svar #2 skrivet: 09 mar-11 kl 19:24 »
Kopt jordgubbsplantor. Fast det ar ju tjale i marken nu. Huforvarar jag dem tills jag kan grava?

Och annat att tanka pa? "Skade"djur? etc. Plantera runt/mellan? etc
Köp en (eller flera) säck billig jord, skär upp längs mitten och jordslå plantorna direkt i säcken. Vattna och förvara svalt tills det går att gräva.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser