Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny kycklingbur  (läst 3869 gånger)

freud

  • Inlägg: 16
    • Finland
Ny kycklingbur
« skrivet: 15 sep-16 kl 21:19 »
Har just färdigställt Islandskycklingarnas första bostad, överarbetad som vanligt med tanke på att de inte kommer bo där så länge. Den mäter 28cm i takhöjd och golvyta 50*100cm, hur länge kan jag räkna med att de kan bo kvar där innan det blir för trångt? Tänker mest på takhöjden så de inte hinner bli för långa.
Hönshuset måste flyttas p.g.a ny grannar innan de kan flytta in där så jag undrar mest hur bråttom jag har. ;)

 11 ägg i kläckaren, dag 17 nu så det börjar bli rätt spännande!

« Senast ändrad: 15 sep-16 kl 21:53 av freud »

freud

  • Inlägg: 16
    • Finland
SV: Ny kycklingbur
« Svar #1 skrivet: 16 sep-16 kl 12:31 »
Inga idéer? 2-3 veckor eller klarar de sig längre? kommer inte ihåg hur snabbt förra kullen växte och svårt att gissa storlek när man tittar på bilder.
Knappast lyckas alla ägg men räknar med 7-8 kyclingar.

edahlqvist

  • Inlägg: 26
    • Bohuslän
SV: Ny kycklingbur
« Svar #2 skrivet: 16 sep-16 kl 19:21 »
7-8 kycklingar ska nog klara av att bo där rätt länge! Skulle gissa på tre veckor iaf!

Daniel_Wikman

  • Gäst
SV: Ny kycklingbur
« Svar #3 skrivet: 17 sep-16 kl 00:03 »
Takhöjden är inget problem. Körde en liknande bur, 150x90x33 där det gick 17 kycklingar i 4 veckor innan dom fick flytta ut till hönshuset.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

756 gäster, 4 användare
xaelanar, Svarthönan, docswood, bergh

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser