Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp!  (läst 919 gånger)

mamafilippa

  • Inlägg: 12
    • Östergötland
Hjälp!
« skrivet: 30 mar-16 kl 15:52 »
Som jag skrivit och kommit fram till tidigare så blir min ena Peking hona väldigt utsatt av ena hanen... hur länge varar deras parningsperiod? Han låter henne inte vara ifred, hon går undan men han jagar henne... har mött andra som haft ankor, och de har fått göra sig av med hannen som dummat sig, vill ju helst inte göra det. Så när kan jag räkna med att det är lugnt?

Tacksam för svar

FleraHönor

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
SV: Hjälp!
« Svar #1 skrivet: 30 mar-16 kl 23:05 »
Kanske en dum fråga, men hur många honor kontra drakar har du?
Ibland handlar det inte om kärlek. Ibland handlar det om din Fru står ut med alla tokiga projekt du tar på dig.

mamafilippa

  • Inlägg: 12
    • Östergötland
SV: Hjälp!
« Svar #2 skrivet: 31 mar-16 kl 08:04 »
3 honor och 2 hanar

Hökenäs

  • Inlägg: 174
    • -
SV: Hjälp!
« Svar #3 skrivet: 31 mar-16 kl 08:18 »
Kan vara så att du har en hane för mycket.
Jag hade skaffat ett par honor till eller gjort mig av med den ihärdiga hanen.

Nyfikenskåne

  • Inlägg: 179
    • Skåne
SV: Hjälp!
« Svar #4 skrivet: 31 mar-16 kl 10:13 »
Dom är svåra på våren...och det kan hålla i sig rätt länge..Men tyvärr kan det vara jobbigt för honorna även om man inte har så många hanar, de skaffar ofta en favorit bland honorna som blir extra utsatt! Någon av mina honor försöker varje år gå undan och hittar egna små vrår där hon håller till när parningsperioden håller på som värst.
Men det kan naturligtvis underlätta med några honor till när du trots allt har så några till 2 hanar. Annars får du detta jobbiga problem varje vår  :-\

mamafilippa

  • Inlägg: 12
    • Östergötland
SV: Hjälp!
« Svar #5 skrivet: 31 mar-16 kl 10:24 »
Tack för svar. Hur många honor på en hane bör man ha då? Vi hoppas nämligen få ällingar i år, så vi vet vilka vi ska spara?

FleraHönor

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
SV: Hjälp!
« Svar #6 skrivet: 07 apr-16 kl 19:17 »
Ja du... Personligen har jag två honor per drake.. och det tycker jag är för lite,
med tanke på hans.. intresse för det feminina. Så jag har nog själv tänkt att
utöka till 3-4 per drake efter ällingsäsong, för att undvika att honorna tar stryk.
Ibland handlar det inte om kärlek. Ibland handlar det om din Fru står ut med alla tokiga projekt du tar på dig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 3 användare (1 dolda)
Karin Flodin, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser