Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duva - unge/juvenil bajsar grönt  (läst 2782 gånger)

JoJo90

  • Inlägg: 2
    • Närke
Duva - unge/juvenil bajsar grönt
« skrivet: 30 jul-17 kl 14:22 »
Hej!

Jag tar just nu hand om en duva som troligen är omkring 12-22 dagar, den har börjat få fjäderdräkt men har fortfarande gult dun på vissa ställen.

Duvans avföring är grönaktig, nästan som ärtpuré med lite mörkare nyanser samt möjligen blandat med lite gult. Är detta normalt med tanke på nedanstående kost? Jag läste att nymfparakiter kan vara avkylda om avföringen är grön kan detta vara orsaken till duvan avföring? Det är ca 23 grader hos duvan med närhet till fönster.

Jag visste inte om den kunde äta själv när jag började ta hand om den och gav den då en välling/gröt av krossade havregryn, lite druvsocker och vatten. Nu har jag dock sett den äta frön som finns i en skål hos den, jag vet inte hur mycket den äter eller dricker själv men den äter säkert 30+ frön och dricker när jag ställer skålarna framför den och fingrar lite med fröna... Duvan har också gräs som underlag i kartongen den vistas i, den har pickat lite på gräset men jag vet ej om den ätit något.

Den har varit pigg och övat att flyga lite, den är väldigt uppmärksam på omgivningen.
« Senast ändrad: 30 jul-17 kl 14:32 av JoJo90 »

 

JoJo90

  • Inlägg: 2
    • Närke
SV: Duva - unge/juvenil bajsar grönt
« Svar #1 skrivet: 31 jul-17 kl 09:39 »
Spillningen verkar nu vara fastare och mörkt grön och svart med lite vitt.
Jag tog ut duvan i solen ca 1,5 timmar och stängde sedan fönster samt ordnade ett varmare underlag i hörnet av lådan, vet ej om detta hjälpte...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, per.martinsson, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser