Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Vad göra med överskott av varmvatten?  (läst 4577 gånger)

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Vad göra med överskott av varmvatten?
« Svar #40 skrivet: 24 jul-17 kl 12:00 »
Japp, det är svårt att lagra värme någon längre tid. 15 kubik vatten i en välisolerad tank är nog inte värt att lagra mer än någon vecka. Sten under huset är betydligt sämre.

Kanske bygga en tork och torka något? Spannmål, hö... vad kan folk vilja betala för att få torkat, eller vad kan man köpa in billigt i blött skick och sälja dyrt i torrt?

Jag har källare under husen, så att konka in sten för att lagra är inget som tilltalar mig. Det kommer att bli acktankar till ved pannorna med solslingor i.
Kommer att ha lite värme på i källaren under sommaren, för att få ett bättre klimat för maskiner, hobbyverkstad, toa, dusch och tvättstuga.

Det är där solen kommer in och det kommer att bli varmvatten över, som tråden handlar om.
Göra något åt folk som kommer dit med något, som de vill ha något gjort med går bort. Långa avstånd gör det omöjligt att få lönsamt.

Det jag vill är att nyttja varmvattnet till något, som jag har nytta av eller göra något som går att sälja, och skicka med fraktbolag till kund.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

433 gäster, 3 användare
tuslus, Bustera, RindertD

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser