Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)  (läst 9701 gånger)

Linkan

  • Inlägg: 58
    • Västmanland
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #20 skrivet: 03 nov-13 kl 14:46 »
Studera du lite så ser du snart att bland annat cancerfonden är ett enda mygleri med läkemedelsindustrin som ligger bakom.
Och läs att jag skrev att jag tycker man ska läsa på innan man gör nått överhuvudtaget.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #21 skrivet: 03 nov-13 kl 16:21 »
Studera du lite så ser du snart att bland annat cancerfonden är ett enda mygleri med läkemedelsindustrin som ligger bakom.
Och läs att jag skrev att jag tycker man ska läsa på innan man gör nått överhuvudtaget.
Jag har studerat både det ena och det andra och kan fortfarande inte hitta den länk som du påstår är dynga och positiv gentemot läkemedelsindustrin och som jag, enligt dig, lagt in i denna tråd.
Tycker du att man ska bedriva egenvård om man har en svullen sköldkörtel?
Tycker du att man i stället för att kolla upp orsaken ska behandla sig med rudbeckia om man har en svullen sköldkörtel?
Om du inte kan svara på frågorna, istället för att kringgå dem, så vore det klädsamt om du vidkänner det  ;)
Du anger att "Risken för allarliga biverkningar är mindre med naturliga preparat än dem kemiska". Varifrån kommer den uppgiften? Länka gärna  ;)



The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Linkan

  • Inlägg: 58
    • Västmanland
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #22 skrivet: 03 nov-13 kl 16:56 »
Du hittar säkert på den felande länken tids nog då.
Jag har aldrig rekomenderat rudbeckia eller något annat preparat mot svullen sköldkörtel tycker inte jag undvikit nån fråga bara du som misstolkar mitt ställningstagande. Samt ställer samma frågor om och om igen i brist på kreativitet kanske, vad vet jag.

Det finns olika orsaker till Struma som det också kallas och i det flesta fall behövs ingen behandling alls. Bästa sättet att förebygga det är att äta en bra näringsriktig kost.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #23 skrivet: 03 nov-13 kl 17:29 »
Du hittar säkert på den felande länken tids nog då.
Jag har aldrig rekomenderat rudbeckia eller något annat preparat mot svullen sköldkörtel tycker inte jag undvikit nån fråga bara du som misstolkar mitt ställningstagande. Samt ställer samma frågor om och om igen i brist på kreativitet kanske, vad vet jag.

Det finns olika orsaker till Struma som det också kallas och i det flesta fall behövs ingen behandling alls. Bästa sättet att förebygga det är att äta en bra näringsriktig kost.
Du är inte lite otrevlig i ditt bemötande faktiskt på gränsen till det som är tolerabelt.
Ska ditt svar tolkas som att du aldrig har varit i kontakt med nån med svullen sköldkörtel eller ska det tolkas som att det i de flesta fall inte behövs nån behandling mot svullen sköldkörtel? Menar du då behandling med egenvård eller inom vården?
Och eftersom det enligt dig i de flesta fall inte behövs någon behandling så undrar jag om du kan svara på vem du tycker ska avgöra det?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Linkan

  • Inlägg: 58
    • Västmanland
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #24 skrivet: 03 nov-13 kl 21:19 »
Man får det bemötande man gör sig förtjänt utav kära du svårare än så är det inte.
Du är fri att gå till vem du vill, tänker ej mer lägga fram mina åsikter och kunskaper då du enbart verkar vara ute efter att såga dem. Dessutom börjar detta bli allt för ot.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #25 skrivet: 03 nov-13 kl 21:46 »
Man får det bemötande man gör sig förtjänt utav kära du svårare än så är det inte.
Du är fri att gå till vem du vill, tänker ej mer lägga fram mina åsikter och kunskaper då du enbart verkar vara ute efter att såga dem. Dessutom börjar detta bli allt för ot.

Jag har inte behandlat dig nedlåtande eller besvarat dina inlägg med åsikter eller förutfattade meningar om dig som person eller om dina åsikter.
Grunden till hela den här diskussionen ligger i att jag skrev att man inte bör behandla sig själv med rudbeckia om man har symtom som en svullen sköldkörtel - och det vidhåller jag oavsett dina "åsikter och kunskaper" som du inte kan belägga med en enda referens troligen för att de endast är uppkomna ur ditt högst personliga och oerfarna tyckande.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Linkan

  • Inlägg: 58
    • Västmanland
SV: Tips om Örter i all dess användning efterfrågas :)
« Svar #26 skrivet: 04 nov-13 kl 06:59 »
Smaken är som baken visar det sig då jag heller inte tycker jag behandlat dig nedlåtande, vi har meningsskildaktligheter det är för mig nånting helt annat. Jag har bara svarat utifrån vad du har skrivit varpå jag skrev "Man får det bemötande man gör sig förtjänt utav" För att försöka få dig att förstå min ståndpunkt verkar endå högst omöjligt.

Nu kanske vi ska lämna plats i tråden åt "användning av örter" som den skapades för, om du känner du måste diskutera detta vidare kan vi ta det via pm i respekt för trådskapare och övriga forumanvändare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

336 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, von tratt, Hans Hultén, javill, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser