Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örter som är bra för hår  (läst 6110 gånger)

Okki

  • Inlägg: 74
    • Västerbotten
Örter som är bra för hår
« skrivet: 28 maj-13 kl 17:59 »
Hej hej  ;D
Nu när sommaren är här så har man ju äntligen tillgång till massor av örter och växter. Nu undrar jag vilka örter och växter som är bra för håret och hur man använder dom. När jag menar bra för håret så är det ungefär att det gör så att det växer fortare, blir starkare och liknande. Jag har hört att björklövsschampoo ska vara bra för håret men jag har ingen aning om hur man gör sånt.
Tackar för alla svar.  ;D

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Örter som är bra för hår
« Svar #1 skrivet: 01 jul-13 kl 18:10 »
Vill också veta :)
Kaninuppfödare och pelargontant.

lillakojan

  • Inlägg: 24
SV: Örter som är bra för hår
« Svar #2 skrivet: 01 jul-13 kl 18:49 »
Åkerfräken! Innehåller mycket kisel ock skal vara bra för håret och naglarna.

Linkan

  • Inlägg: 58
    • Västmanland
SV: Örter som är bra för hår
« Svar #3 skrivet: 03 nov-13 kl 08:50 »
Det handlar mer om inre behandling än yttre, att få i sig gott om framför allt olika mineraler.
När man gör en mineralanalys på en person gör man detta på just hår.

Biodlerska

  • Inlägg: 9
    • Skåne
SV: Örter som är bra för hår
« Svar #4 skrivet: 25 sep-17 kl 18:14 »
Björkschampo har jag provat, fyll en burk med ca en liter björklöv fyll på med vatten skaka tills det skummar. Jag har gnuggat och sköljt igenom och tycker att det funkar bra. Nu i sommar har jag plockat och torkat löv så.... får se om det funkar:)


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

mjol

  • Gäst
SV: Örter som är bra för hår
« Svar #5 skrivet: 21 jan-18 kl 15:09 »
jag använder kamomill, hett vatten på och skölja ur sen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, Stengrim, Mahok

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser