Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på GOTT grönt te?  (läst 6051 gånger)

GAVIA ARCTICA

  • Inlägg: 247
  • Love me - love my animals
    • Jämtland
Tips på GOTT grönt te?
« skrivet: 21 maj-13 kl 16:31 »
Hej
Har provat en massa gröan teer. Dels sådana som man köper i butiker men även sådana som jag gjort själv (björklöv, nässlor etc). MEN jag kan bara inte tycka om det ...  :(

Det ska ju vara så mycket nyttigare än svart te och kaffe, men jag tycker alla teer smakar ... hö eller gräs liksom.  :P

Vad ska jag köpa för grönt te (eller vilka örter kanjag torka och använda) som smakar annat än "grönt" och som passar att blanda med honung och mjölk?

Eller är det så att allt grönt te smakar "grönt/hö/gräs" och att man alltså måste lära sig tycka om det??

Mvh
//ARCTICA

praline1

  • Inlägg: 550
  • 100%bondmora med djur
    • Småland
SV: Tips på GOTT grönt te?
« Svar #1 skrivet: 23 maj-13 kl 11:57 »
Jag gör te av mjölkört har skrivit om det tidigare plockar bladen lägger på ett tyg tex lakan (jag plockar mycket) låter torka över natten knyter sedan ihop lakanet hårt och låter det hänga på varmt ställe så det börjar jäsa brer sedan ut det på ett torrt rent lakan för att torka rör i det ofta sen har du ett grönt te som smakar som svart drick det med lingonsylt i som i ryssland eller blanda med andra örter eller som det är / praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

tummelina

  • Inlägg: 2
    • -
SV: Tips på GOTT grönt te?
« Svar #2 skrivet: 04 jun-13 kl 14:58 »
Köpta goda gröna teer är tex te med gojibär, havtorn och andra fruktiga saker. Jag antar att man kan blanda i torkade jordgubbar eller liknande om man gör eget te.

Öl_Snus

  • Inlägg: 9
    • -
SV: Tips på GOTT grönt te?
« Svar #3 skrivet: 04 jun-13 kl 15:35 »
Gör det enkelt för dig, ta blad från svarta vinbärsbuske och koka the på dem, kan även frysas utan att tappa smaken ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

281 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser