Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färg ,Orpington  (läst 5800 gånger)

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Färg ,Orpington
« Svar #20 skrivet: 23 feb-13 kl 21:37 »
Gula hönor på gultvärrandig tupp ger gultvärrandiga hönor och gula tuppar och tvärt om vad jag fått lära mig av att korsa tvärrandig med helfärgad.

Vit tuppar är dock väldigt konstigt!
Men ska du sälja den vita? vet en som har en vit höna från mig som söker akut efter en tupp.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #21 skrivet: 24 feb-13 kl 11:55 »
Ok!
Mina hönor är ju fint gula utan sot inslag alls, du kanske vill byta en sådan mot en som har sot på sig? För min del har jag gärna sot på mina.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Neinor

  • Inlägg: 745
  • Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Färg ,Orpington
« Svar #22 skrivet: 24 feb-13 kl 12:51 »
Det vore en kul tanke men är de helt gula är det antagligen t rex som är pappa om jag vill undvika inavel :)
har du inga bilder på damerna? ;D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #23 skrivet: 24 feb-13 kl 14:13 »
Jag ska  ta kort på tanterna,o försöka få in dom i tråden. Jag har aldrig lagt in bilder  :-[
Jag går ut nu o tar kort så ska du få se tupparna med.
Ett öjneblick  ;)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #24 skrivet: 24 feb-13 kl 15:02 »
Här är gandalf
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #25 skrivet: 24 feb-13 kl 15:11 »
Här är dom enda tanterna som ville vara med på bild  :P Dom andra var under bajsbrädan och skulle bara inte komma fram....typiskt!!!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #26 skrivet: 24 feb-13 kl 15:18 »
Här är den gulrandiga bilbo, så söt så söt  :-*
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #27 skrivet: 24 feb-13 kl 15:24 »
Och den sista lilla orp tuppen Sture den gule. Jag fattar nu att jag kunde ha lagt in fler bilder i ett svar. Jag blir bättre på det här med tiden  :P
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Färg ,Orpington
« Svar #28 skrivet: 24 feb-13 kl 15:31 »
tupparna ser tyvärr inte så bra ut i typen, men ska du bara ha till sällskap så är det ju lugnt


Nienor, gladur (tror jag hon heter här) hon köpte Ägg av dig med, tror att hon bara fick gula, men min granne köpte en av tupparna, och har har en väldigt bra typ, en väldigt fin gul tupp, dock har han ev en tvillingtagg
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #29 skrivet: 24 feb-13 kl 15:39 »
Jag älskar mina otypiska tuppar  :-[
Men hur ska en orp tupp se ut för att vara super fin? Vad ska man kolla på och efter?
Jag tycker dom är så söta så jag tänkte du skulle bli helt till dig, men du ser vad jag kan *fniss*
Men dom är så trevliga mina gossar så jag kommer bara ha orp tuppar i fortsättningen.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Färg ,Orpington
« Svar #30 skrivet: 24 feb-13 kl 17:08 »
Gå in på www.orpington.dk
Där finns standard bilder och bilder på olika färger
men kolla på alla trådarna på den hemsidan så hittar du det mesta ;)

Behöver du hjälp med någon översättning så hör av dig ;)
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #31 skrivet: 24 feb-13 kl 20:05 »
Jaherre jösses vad fel det var  :o
Tänk att jag vet så lite om hur dom ska se ut igentligen,jag trodde inte att det var riktigt så petigt på utställningar. Hur vingen ser ut när den är utsträkt tex. eller jag menar de långa stora flyg fjädrarna.
Men nog jäkligt kul om man sätter sig in i det hela,o försöker avla fram det bästa av bästa. Det kommer aldrig hända här,för här är alla lika fina. Och jag gillar ju blandisar bäst så det var bara bra att orparna var otypiska *fniss*då gör det inget att blanda upp dom med annat.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Neinor

  • Inlägg: 745
  • Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Färg ,Orpington
« Svar #32 skrivet: 25 feb-13 kl 11:38 »
tupparna ser tyvärr inte så bra ut i typen, men ska du bara ha till sällskap så är det ju lugnt


Nienor, gladur (tror jag hon heter här) hon köpte Ägg av dig med, tror att hon bara fick gula, men min granne köpte en av tupparna, och har har en väldigt bra typ, en väldigt fin gul tupp, dock har han ev en tvillingtagg

Köpte de ägg av Smajsan eller mig?
Jag har fått höra att Trex är riktigt fin, men vilken tur att du länkade sidan. Har haft svårt att hitta rasstandard på orpington.


Gandalf är såå snygg ;D oavsett typ, 8)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Neinor

  • Inlägg: 745
  • Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Färg ,Orpington
« Svar #33 skrivet: 25 feb-13 kl 11:42 »
Hm, jag har en del att lära. Bajs :P
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

galdur

  • Inlägg: 418
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #34 skrivet: 25 feb-13 kl 12:48 »
Jag har köpt och kläckt JÄTTE stora orpington ur ägg från Neinor ;D En gultvärrandig tupp blev där och en höna med lite sot på vingarna resten hmmmmm tror 11 st blev helt gula!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Neinor

  • Inlägg: 745
  • Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Färg ,Orpington
« Svar #35 skrivet: 25 feb-13 kl 13:50 »
Vad kul!
Men det ser ut som jag får sluta sälja färgrent tills jag har sållat ut bland hönorna. Jag har samlat ihop 9 st hönor men jag är lika förtjust i alla ::)
Nu är det tur att ingen som har köpt ägg varit intresserade i färg i den skalan
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Färg ,Orpington
« Svar #36 skrivet: 25 feb-13 kl 17:06 »
Men om man nu tar min goa vän Gandalf och gifter bort honom med en skitsnygg vit orp babe, Blir kycklingarna dom får då vita?
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Färg ,Orpington
« Svar #37 skrivet: 25 feb-13 kl 17:26 »
Det går inte att fåt tag på vita stora i sverige tyvärr...
Har letat och letat, hittade ägg från en = en trio, ena hönan dog, fick fram en tupp kyckling och sen blev den vuxna tuppen tagen av rovdjur, sålde sen ungtuppen med moren och sen blev ungtuppen tagen av rovdjur...
och det finns 2-3 som har vita stora av färgren stam i sverige vad jag vet tyvärr...

Kolla i Danmark eller tyskland, där finns fina vita!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Färg ,Orpington
« Svar #38 skrivet: 25 feb-13 kl 17:43 »
Det går inte att fåt tag på vita stora i sverige tyvärr...
Har letat och letat, hittade ägg från en = en trio, ena hönan dog, fick fram en tupp kyckling och sen blev den vuxna tuppen tagen av rovdjur, sålde sen ungtuppen med moren och sen blev ungtuppen tagen av rovdjur...
och det finns 2-3 som har vita stora av färgren stam i sverige vad jag vet tyvärr...

Kolla i Danmark eller tyskland, där finns fina vita!
Jag har ett par vita. De är förvisso unga ännu men ser lovande ut i typen. Vi får se vad det blir av dem. Hönan lär inte börja värpa förrän framåt maj eller så.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Färg ,Orpington
« Svar #39 skrivet: 25 feb-13 kl 21:36 »
Jag har ett par vita. De är förvisso unga ännu men ser lovande ut i typen. Vi får se vad det blir av dem. Hönan lär inte börja värpa förrän framåt maj eller så.

Lina, tror det är du och en till i sverige som har avelsgrupp av dem.. har inte hittat fler
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 3 användare
xaelanar, malle h, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser