Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för blandras???  (läst 36526 gånger)

snuvan

  • Inlägg: 2
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #20 skrivet: 28 jun-08 kl 17:36 »
jag har en blandis mellan labbe/vorsteh. han kan gå till världens ände för att leka med barn och en frolic. hehe.. 6 årig hanne och jag vet inte hur mycke ut av vadera han har i sig.
« Senast ändrad: 28 jun-08 kl 17:41 av snuvan »

Gugge (klehr65)

  • Inlägg: 846
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #21 skrivet: 28 jun-08 kl 17:41 »
Har en liten blandis mellan dvärgschnauzer/jack russel !! En riktig liten argbigga som tror att hon är en jättehund......skäller på allt som rör sig. Och hon hör också allt som rör sig, om hon är inne och hör minsta lilla så hoppar hon upp i fönstret och gapar. Både på dan och på natten....fruktansvärt irriterande!
Men hon är vår lilla goa tjej ändå.....

Alissa

  • Inlägg: 71
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #22 skrivet: 13 jul-08 kl 12:06 »
Om någon lär mig hur man hämtar in en bild kan jag visa min hund Ursa, snart 7 år?

Mamman är Rottweiler och pappan Pyrenéer och hon ser ut som ett mellanting mellan Hassesvets hund på sid 2 och en Leonberger, lika varmröd och med deras mörka partier. Hon är stor, smålurvig, jättestark, godmodig, mycket vaktinstinkt när det behövs men inga problem att styra den, mycket humor. Bästa lekkamraterna är en 11-årig Goldentik och en 2-årig tik av Springerblandning. Vrålkär är hon i en 13-årig Border collieblandning och tjuter av lycka när hon ser honom. Ursa växte upp med chihuahua omkring sig (en arbetskamrat hade fyra) och har därför stooor respekt för alla av den rasen, liksom för vår katt Mimmi (mini-liten i växten), vars omsorger ibland är påfrestande (Mimmi 7,5 år tvättar Ursas huvud varje morgon, men när Mimmi vissa dagar envisas med att tvätta henne femti-elva gånger är det tålamodsprövande för Ursa, som dock kniper ihop ögonen och lider tills det är över för den gången :D).


maggan59

  • Inlägg: 2
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #23 skrivet: 18 sep-08 kl 18:02 »
hej jag har 2 blandraser en tik vattenspaniel-bordercollie och en hanne whelscorgie-catteldog och tiken har 9 valpar med hanne som är rottis-husky

ankianka

  • Inlägg: 143
    • Södermanland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #24 skrivet: 18 sep-08 kl 18:42 »
Jag har en Cassie  75%labb o resterande B. Collie, som kamperar ihop o blir tvättad av katten Zelda som trots namnetr är en kille. Gamle Morris(skogkatt) vill inte vara med i myset.
Är också fodervärd åt en Affenpinscher sen några veckor, men han är ju ren han..ingen blandis( annars sällan ren)
5 barnsmor,maka o mormor/farmor till 6 st.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #25 skrivet: 19 sep-08 kl 08:27 »
Här finns en "Jackines" Pekines/Jack Russel och en "Bordertax" Border terrier/ Tax

Tillsammans har en 7 små söta blivande agility valpar  :-*

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #26 skrivet: 19 sep-08 kl 21:43 »
Och jag har en blandning av bordercollie och golden. Hon är 5 månader gammal nu...riktigt litet odjur ibland och fast förankrad under sängen ibland.

gård t salu

  • Inlägg: 233
    • Uppland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #27 skrivet: 30 sep-08 kl 20:02 »
Hej,
Har en blandiskille border collie nånting ??? ??? Han är en omplacering så dom som hade honom innan visste inte vad han var men trodde border collie/collie. Kul att höra vad ni tror?

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #28 skrivet: 01 okt-08 kl 09:02 »
Hej,
Har en blandiskille border collie nånting ??? ??? Han är en omplacering så dom som hade honom innan visste inte vad han var men trodde border collie/collie. Kul att höra vad ni tror?

Border Collie/ Tollare?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

JIMMAN

  • Inlägg: 96
  • BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #29 skrivet: 03 okt-08 kl 21:08 »
Måste sätta in 2 st bilder på några blandisar som tyvärr inte lever jordelivet längre...
Nikki var en stöv/tax,,,köpte henne för hon skulle bli jakthund,,men hon var smart o visste om att hon inte behövde jaga maten :D ;D.Nikki fick en kull valpar 1994,vi parade henne med en renrasig Tax o det resulterade i 6 friska valpar.Vi behöll 1 tik som vi fortfarande har kvar.
Våran älskade Nikki blev 16 år o vi tog bort henne i sep -07....

Marley var en Schäfer/labbe/border korsning...Helt underbar o världens snällaste,,,vackrast av dom alla med sina bärnsstensfärgade ögon,,han var rätt stor 55 kg...Marley fick somna in hemma i sin trädgård juli-08,,,där han vaktat i många år.Saknaden är stor..

JIMMAN

  • Inlägg: 96
  • BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #30 skrivet: 03 okt-08 kl 21:12 »
Sätter in våra blandisar här hemma....
Ronja tax/stöv  13 år
Cappe tax/jack russel  5 år
Ringo schäfer/rottis/labbe 6 mån     Alla speciella på sitt sätt... ;) :D ;D :)

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #31 skrivet: 04 okt-08 kl 10:42 »
Citerade mig själv...

Här är en bild på Diana som hon ser ut idag. Vad tror ni, är det rottis eller doberman i henne också?


faktum är att hon är ganska lik vår nephtys, som är 50% bordercollie, 25% kelpie och 25% labrador.
jag har sett många kelpie med den färgen, black and tan heter den väl.


33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #32 skrivet: 04 okt-08 kl 10:46 »
sen måste jag ju sätta in en bild på hennes morsa isis också, vars mamma är bordercollie och pappa är kelpie.

33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Korphed

  • Inlägg: 7
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #33 skrivet: 04 okt-08 kl 21:34 »
Familjen har två blandis hanar gammlingen på 3år är 50% flat 25% berner 12,5% schefer och 12.5% new founland medan den "lille"bara 1år är 75% St bernard och 25% grand dan.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #34 skrivet: 05 okt-08 kl 14:03 »
Border Collie/ Tollare?

Ja, tollare ser det ut som.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #35 skrivet: 06 okt-08 kl 10:45 »
sen måste jag ju sätta in en bild på hennes morsa isis också, vars mamma är bordercollie och pappa är kelpie.



Åh så vacker!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #36 skrivet: 08 okt-08 kl 08:40 »
En färsk bild från gårdagens promenad med Mamma Lucy Pappa Nalle och de 7 barnen:
Albin
Algot
Afred
Alfons
Astor
Agnes
och
Alma

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #37 skrivet: 14 okt-08 kl 14:22 »
Halloj! :D

Vi har 8 egna hundar varav 3 stycken är blandraser...

Först så har vi då Flinga som är 75% border collie och 25% golden retrivier.
Sniper är också en korsning mellan border collie fast istället för golden så har han schäfer i sig.
Så har vi en valp kvar... (12 v. som vi inte fått såld ännu men någon gång borde väll någon köpa honom!)
Han är 50% welsh springer spaniel och 50% flat coated retrivier.

De renrasiga är en gammal Schäfer (Schino). En Flat (pappa till valpen), en welsh springer spaniel (mamma till valpen), en gammal Schipperkehane och en Schipperkevalp på 9 veckor. (Mamma planderar att börja föda upp Schipperken någon gång i framtiden.) :)

Från början så hade vi bara Flinga... Sedan flyttade Lars, mammas sambo ihop med henne och hade med sig Schino... De köpte sedan Fia.

Freddy (flaten) fick mamma som betalning utav en uppfödare som hade haft sina valpar på vårat pensionat. Hon hade inga pengar och mamma hade fäst sig vid en valp. (De hade varit hos oss i flera månader i sträck)

Sedan kom Schipperken... Hans husse hade dött och de tänke avliva honom vilket mamma inte ville... Hon ville hjälpa dem att placera om honom men det slutade med att han blev kvar hos oss.

Sen var det Sniper... Hans husse kunde inte ha kvar honom på grund utav en separation. Sniper hade aldrig varit inne i sitt liv så han skulle bita sönder hela lägenheten som hussen skulle flytta till om han haft honom kvar. Sniper fick vara hos oss på pensionatet i ett flertal månader... Vi började vänja honom i att vara i hus... En dag så ringde hussen och bad mamma att ta över hunden för att slippa avliva honom. Hon fick hunden tillsammans med 13 000kr som tack.

Nu tar vi inte emot fler omplaceringshundar eftersom vi märkt att de bara blir kvar...  :-\

Fiffi var mamma och Lars och köpte i Danmark för någon vecka sedan. Hon är en utav de framtida tikarna till kenneln...

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #38 skrivet: 17 okt-08 kl 17:00 »
Citera
Fiffi var mamma och Lars och köpte i Danmark för någon vecka sedan. Hon är en utav de framtida tikarna till kenneln...
Är väl trött men såg inte vad detta var för ras/blandis.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #39 skrivet: 17 okt-08 kl 21:49 »
Är väl trött men såg inte vad detta var för ras/blandis.

Schipperke... :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, fri, Big_Mama_1969

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser