Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart köper man marknadsstånd?  (läst 6434 gånger)

Daniel Johansson

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
Vart köper man marknadsstånd?
« skrivet: 08 aug-17 kl 16:09 »
Vet inte riktigt vart jag ska skriva det här inlägget, dirigera mig gärna om ni vet vart det ska stå.

Är det här en produkt som inte finns? Traditionella marknadsstånd verkar vara svårt att få tag på. Jag hittar tältliknande saker men man vill ju ha något väldigt snyggt att representera med. Kanske är det även så att folk BARA bygger ihop dem själva? Skulle vara väldigt bra att spara tid och köpa en färdig.

MVH
Daniel

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Vart köper man marknadsstånd?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-17 kl 17:54 »
De flesta köper bara ett hopfällbart tak, och så skall man INTE söka efter marknadsstånd. Sök snarare efter marknadstält

 

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: Vart köper man marknadsstånd?
« Svar #2 skrivet: 08 aug-17 kl 18:53 »
det heter paraplyställning och är en klassisk konstruktion.
Jag sålde marknadskarameller en sommar för 35 år sedan och då inköptes ett sådant från Skåne från  en tillverkare där. stålrör med plyfaskivor som bord.Enkel att transportera. tältduken(taket) beställdes av en tapetserare.
finns en firma i Rydaholm som hyr ut,alltså bör det finnas tillverkning fortfarande dock känner jag inte till någon.vet att det var svårt att hitta även på den tiden ,fick då tips av andra handlare.
Såldes på höstkanten då det definitivt inte var lönsamt att sälja karameller,varannat stånd var karamellkokare på den tiden.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Vart köper man marknadsstånd?
« Svar #3 skrivet: 08 aug-17 kl 21:10 »
Det dyker upp diskar på blocket då och då.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Kjell Josefsson

  • Inlägg: 1
SV: Vart köper man marknadsstånd?
« Svar #4 skrivet: 12 mar-18 kl 20:53 »
Jag har ett marknadsstånd till salu. 3x1m med tak, bordsskiva och presenning 3,5x7m
Det finns även en hemmabyggd vagn för transport (manuel) av upp till 6 flyttlådor för vinster.
Du får hela klabbet för 1000 kr. Hämtas i Hörby


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 3 användare
Nina W, Skaren, tuslus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser