Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Öppen för olika lösningar Falköping/Kättilstorp  (läst 1056 gånger)

bohembohem

• Västergötland
Västergötland Öppen för olika lösningar Falköping/Kättilstorp
« skrivet: 15 jun-17 kl 19:14 »
Har ett 160m2 hus på landet i Kättilstorp utanför Falköping som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med än, så kollar intresse här:)
Antingen om ett trevligt par eller familj vill hyra hela huset för sig själva. Eller om jag skulle hitta flera sköna människor som kan tänka sig att bo lite kollektivt, skulle det vara trevligt. Jag kommer i vilket fall som helst att "stycka av" en liten avskild del av tomten (3000m2) till min vagn/tinyhome där jag ska bo. Skulle ev även kunna vara intressant med fler vagnar, husbil, el liknande :)

Det finns många lösningar men det viktiga för mig är att det flyttar in folk som är roliga att umgås med, spontana, ärliga och med stor livsglädje.
Man behöver inte vara självhushållare eller nånting annat, utan det räcker med att man är en skön människa med sina egna värderingar, och respekterar att andra människor kanske gör och tycker annorlunda.

Ring gärna  0704211817 och säg hej eller skicka pm (men är kanske inte alltid så snabb på att svara)

Spännande, får se hur allt löser sig / Andreas :)
« Senast ändrad: 16 jun-17 kl 12:20 av bohembohem »
Glad, spontan, bohemisk, mångsysslare, livskonstnär och wannabe minimalist som helst är på utsidan av lådan

alex13isboho

• Gotland
SV: Öppen för olika lösningar Falköping/Kättilstorp
« Svar #1 skrivet: 20 jun-17 kl 15:17 »
Hur ligger det i förhållande till buss, sjukhus, affärer? Går det att odla? :)

Postat med Alternativ.nu´s app

bohembohem

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 jun-17 kl 22:54 »
Det ligger en busshållplats ca 500m från huset, vid en förskola, skola och en kyrka sen är det ca 1km till in till affären i Kättilstorp. Men jag brukar åka in till Falköping och handla, ca 15km. Huset är helt omgärdat av åkrar och det är tydligen jättebra jord på tomten med grundvattnet högt upp för den som vill odla, allt växer så det knakar :)
Glad, spontan, bohemisk, mångsysslare, livskonstnär och wannabe minimalist som helst är på utsidan av lådan

bohembohem

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jul-17 kl 19:18 »
Jag har träffat några sköna människor som varit här och hälsat på och en som bott här och hjälpt till i några veckor i utbyte mot mat och husrum. Och just nu är det inget tvivel om att jag kommer starta ett kollektiv. Eller kanske rättare sagt en miniby, där alla får sköta sitt men med vissa saker gemensamt. Det som finns nu är ett stort hus med alla bekvämligheter. En tinyhome/vagn, en husbil och plats för fler, husbilar, vagnar, kojor, stugor, lägenhet i ladan eller vad man nu vill göra på sikt. Skulle vara kul att hålla div kurser, konserter, fester, mm ibland. Skulle även vara kul att bygga några sjysta kojor och starta ett alltid öppet kojhotell så att man får träffa många intressanta människor som kommer och går. Jag vill inte bo i huset så om nån/några vill hyra hela, eller dela med andra så är det ledigt, kan även tänka mig att hyra ut mitt enkla tinyhome så bor jag i husbilen medan jag bygger en lagom koja till mig själv i ladan :)

bohembohem

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 02 aug-17 kl 21:13 »
Nu grävs, röjs, rivs och målas det för fullt, känns som det skulle kunna gå att få hyfsat skick på grejorna inom en snar framtid. Det är bara till att flytta in eller om nån vill bygga sig en koja eller en egen vagn på plats finns det alla möjligheter :)

nisse_sol

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 11 aug-17 kl 14:27 »
Jag har träffat några sköna människor som varit här och hälsat på och en som bott här och hjälpt till i några veckor i utbyte mot mat och husrum. Och just nu är det inget tvivel om att jag kommer starta ett kollektiv. Eller kanske rättare sagt en miniby, där alla får sköta sitt men med vissa saker gemensamt. Det som finns nu är ett stort hus med alla bekvämligheter. En tinyhome/vagn, en husbil och plats för fler, husbilar, vagnar, kojor, stugor, lägenhet i ladan eller vad man nu vill göra på sikt. Skulle vara kul att hålla div kurser, konserter, fester, mm ibland. Skulle även vara kul att bygga några sjysta kojor och starta ett alltid öppet kojhotell så att man får träffa många intressanta människor som kommer och går. Jag vill inte bo i huset så om nån/några vill hyra hela, eller dela med andra så är det ledigt, kan även tänka mig att hyra ut mitt enkla tinyhome så bor jag i husbilen medan jag bygger en lagom koja till mig själv i ladan :)

Hej,

Intressant!
Undrar lite mer kring "kollektiv där alla får sköta sitt men med vissa saker gemensamt". Vill du utveckla det lite mer?
Nyfiken på allt o särskilt på huset:) Hur många rum/planlösning? Hyra? Uppvärmning?
Tack på förhand o hoppas att du uppdaterar tråden så vi får följa vad som händer:)
Lycka till!

bohembohem

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 12 aug-17 kl 18:11 »
Vad kul att det finns intresse, har haft flera trevliga eventuella inflyttare på besök i veckan men inget alls bestämt än :) Vad jag menar med att "sköta sitt" är att jag är inte intresserad av att ha för mycket regler som tex" matlagnings schema, vems tur det är att klippa gräsmattan eller obligatoriskt veckomöte, utan vi kommer överens om vad som tillhör vem och så får man ta ansvar för det bäst man vill. Sen om personer tex vill ha ett gemensamt land eller laga mat till varandra, är det deras uppgörelse.
Och vad som är gemensamt får vi komma överens om beroende på vad som passar.  Kan tex tänka mig att ha tvättmaskin och köket i huset gemensamt men om det skulle flytta in en hel familj som absolut vill ha hela huset för sig själva, ja då kanske vi bara har gräsklipparen gemensamt men delar upp tomten så att alla får göra som dom vill på sin egen "plätt"

nisse_sol

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 07 okt-17 kl 12:10 »
Hej :)

Skulle vara kul o intressant att höra hur det ser ut hos dig/er nu?

Ha en fin o givande dag:)

bohembohem

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 21 okt-17 kl 15:47 »
Nu känns det som om det händer saker på riktigt här! Huset är uthyrt till två småbarnsmammor från första november. Har precis rivit en stor lada så att det finns gått om plats att börja bygga upp en liten miniby av vagnar mm. Jag och en till kommer flytta in i varsin vagn inom en månad. Vi börjar väldigt spartanskt men siktar på att så småningom få till nåt slags gemensamt kök, dusch, utedass mm. Finns fortfarande plats till fler vagnar, husbilar eller liknande, om nån känner sig sugen :)   Ring för kontakt 0704211817 / Andreas

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser