Tjenare gott folk på forumet, det är så att jag har en PGO x-rider 150cc 2004'a.
Ställde upp framhjulen på två ramper så jag kunde demontera hela avgassystemet för o få bort all rost och ge den en lite finare yta, tog även ur insatsfiltret som satt i ljuddämparen dock så ska det tilläggas att detta satt fast så det kom ut trasigt så ljuddämparen är nu öppen, sedan återmonterade jag allt och eftersom fyrhjulingen även haft en dålig tomgång så kikade jag på förgasaren under tanken och såg att ett lock som satt över bara hade en skruv så jag demonterade tanken och försökte skruva upp detta lock, det gick och ur kom en fjäder, en plast grej och en nål trottel-nål kanske och så en grej med gummi runt se bilden under jag markerat.
Jag återmonterade allt enligt bilden i det röd markerade fältet och satte nu på två skruv för locket så det satt åt ordentligt.
Nu när jag tar ut fyrhjulingen så finns det gas men det är som att 50% är borta av gasverkan, vid max gas så kommer den inte ens upp till varvstoppet, inte heller så går in den på andra växeln, det är ju en automat med en växel fram och en växel bak och variator drift, det skumma är ändå varför jag inte kan gasa, tidigare har jag kunnat ge full gas och den spinner iväg direkt men nu går det inte längre, en tanke vore ju om det kan hända att det inte kommer in tillräckligt med bensin men borde inte då den spika eller gå dåligt på något vis?, den är ju stark att köra i en backe men hastigheten är ungefär 50% mindre, motorvarven med, nu vet jag inte har mycket den varvar men säg det skulle va ett stopp på 3000 då gör den nu kanske max 1500.
Problemet är även att jag inte vet vad jag ska felsöka på, antingen för att insatsfiltret är borta och motorn inte har direkt motstånd i avgasdelen men samtidigt borde den väl ändå kunna varva upp till varvstoppet?
En annan tanke är när jag tog bort nålen och sedan satte in allt igen om det kan ha ramlat ner något smuts där nere även om jag inte tycker det borde hänt, tar jag bort det jag tidigare tagit bort och trycker på tummgasen så ser ja luckan öppnar sig i förgasaren tills max när max är intryckt på tumgasen, men hur nålen eventuellt ska röra sig eller inte vet jag inte för den verkar ju vara i bott konstant.