Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hetsätning hjälp  (läst 817 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
Hetsätning hjälp
« skrivet: 16 sep-16 kl 08:27 »
Känns som om det blir ett problem efter det andra. Min andra kattunge går knappt upp i vikt pga att han slänger i sig maten. Bokstavligen. Han tuggar den knappt. Detta resulterar i att han får en avföring som går att jämnföra med kräm. Jag har provat ge fortiflora vilket hjälper litegrann. Provat att ge lite då och då, blir bara värre då då han slänger i sig ännu mer så nu har de fri tillgång. Nu har jag köpt ett nytt foder som är i mindre bitar som jag ska testa.
Men om problemet kvarstår hur ska jag få honom att sluta hetsäta. Han tigger mat jämt och ständigt också men han får inget.
Vetrinären kan ju inte direkt bota hetsätning :/
Vill ju att lillen ska gå upp vikt fortare än vad han gör, han vägde 1186gram imorse medans den andra som är en vecka yngre väger betydligt mer. Kan ju tillägga att han är en perser men jag tror inte det har någon betydelse. I dagsläget så går han upp i vikt i snigel fart. Han har inte mask då han har blivit avmaskad. Så det är inte problemet.
Har ni några tipd på hur man kan få han att sluta hetsäta? Går han inte upp märkbart i vikt snart så blir det ett vetrinärsbesök det kan jag lova. Men som sagt så kan de inte bota ett beteende :/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

444 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser