Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  korv till höns?  (läst 7770 gånger)

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: korv till höns?
« Svar #20 skrivet: 01 nov-17 kl 15:11 »
 Mycket tråkigheter har hänt på senare år,  i fråga om smittsamma sjukdomar,  både vad gäller höns och andra djur.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: korv till höns?
« Svar #21 skrivet: 01 nov-17 kl 18:23 »
Intresssnt hur man ser på detta
Mina höns går ute hela dagarna
De har blandad trädgård. Odlat. Gräsmattor och lite skog på va 3000 kvm å strosa runt på. De får spagetti och älskar tomater och jag ger dem faktiskt lite gott och blandat varje em inne i deras stall. Och nästa dag på em är det slut. De är rätt bortskämda med vad d vill ha och bönor går bort.
Men d sätter i sig sniglar maskar skalbaggar flugor gråsuggor osv dagligen. De gräver friskt runt i min kompost dagligen obs. Ligger inget matrestavfall där i. Det är i en sluten behållare.
Så egentligen behöver d ingen korv men d verkligen älskar falukorv. Det äts upp först av allt tom före tomaterna. Men skall hädanefter inte ge dem det. Var ju på grund av att det stod i min bok om höns jag började ge dem. Höns i trädgård tror jag den heter

Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Rike

  • Inlägg: 56
  • Ullish
    • Västergötland
SV: korv till höns?
« Svar #22 skrivet: 01 nov-17 kl 21:16 »
Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...

😁🤣
Ullish


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 2 användare
xaelanar, Storlyckans Anna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser