Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenautomat från Grangården  (läst 2443 gånger)

Jewels

  • Inlägg: 2
    • Småland
Vattenautomat från Grangården
« skrivet: 27 apr-16 kl 16:29 »
Jag köpte en 22l vattenautomat i plåt på grangården men den läcker. Första tanken va att de löser jag med lite rörmokartejp men den läcker fortfarande. Måste komma in luft någonstans men jag drar ju åt locket så hårt att jag nu inte får av det själv... Någon som har erfarenhet av denna?

Banelinjen

  • Inlägg: 7
    • -
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #1 skrivet: 27 apr-16 kl 17:33 »
Hej! Har en likadan så jag kan kanske hjälpa till. Var nånstans läcker den? Rinner vattnet över och tömmer behållaren?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk


Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #2 skrivet: 27 apr-16 kl 18:35 »
Lämna tillbaka = få en ny.

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #3 skrivet: 27 apr-16 kl 18:44 »
om jag inte minns fel verkar det vara många som har problem med den

Gilbert

  • Gäst
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #4 skrivet: 27 apr-16 kl 19:29 »
Köp inget i plåt, det blir bara sunkigt och är svårt att åka rent. Vi har 30 liters i plast som har fungerat bra i snart ett år.

Jewels

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #5 skrivet: 27 apr-16 kl 20:51 »
Hej! Har en likadan så jag kan kanske hjälpa till. Var nånstans läcker den? Rinner vattnet över och tömmer behållaren?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
precis, långsamt tar typ ett par timmar innan fatet är fullt och de börjar rinna över. lämnar nog tillbaka den och köper en i plast.
« Senast ändrad: 27 apr-16 kl 21:51 av Jewels »

Gilbert

  • Gäst
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #6 skrivet: 27 apr-16 kl 21:02 »
Det är skillnad på plast och plast. Det finns inga hormonstörande ämnen i dessa plaster. Det sura i hönshuset gör att plåten släpper mera metaller och tungmetaller från fogarna och dessa salter är långt mera giftigare än plasterna.

PE plaster typ Tuppeware, ketchup, sirap etc typ livsmedelsgodkända plaster har varken flaglater eller farliga mjukgörare.

Men många här hoppar en förkylning och väljer spetälska av ren okunskap.

Banelinjen

  • Inlägg: 7
    • -
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #7 skrivet: 27 apr-16 kl 21:14 »
Hade som andra redan sagt, lämnat tillbaks den. Min gjorde likadant i början men jag bytte o-ringarna sen fungerade den. Är inte meningen att man skall börja med att reparera nya saker men jag gjorde det då jag hade o-ringarna. Kommer byta ut min mot en annan då den är svår att rengöra.

Bertil

  • Inlägg: 7
    • Skåne
SV: Vattenautomat från Grangården
« Svar #8 skrivet: 14 jul-16 kl 10:32 »
Köpte en sådan nyligen. Den läckte direkt. Gick tillbaka med den och de testade genom att hälla i ett par liter vatten! Den fungerade var beskedet efter en stunds väntan. Men vattennivån var då uppe vid skålens kant och då är det fel på den, säger jag. Vattnet skall inte nå mer än ett par millimeter över rörets slut. Då stängs möjligheten för luftinträngning och därmed ingen överfyllning av skålen! Men det kunde inte Granngården förstå!! Lämnade tillbaka apparaten.
Såg nu en lösning byggd med en liggande hink - men tycker den verkar svår att rengöra invändigt. Någon som har erfarenhet? ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser