Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilöverfart som får inte kan passera?  (läst 1653 gånger)

andreasm

  • Inlägg: 10
Bilöverfart som får inte kan passera?
« skrivet: 18 jun-15 kl 12:13 »
Jag har en liten infartsväg till mitt hus som går igenom ett område som jag tänker använda som bete för mina får. För att slippa öppna och stänga en grind varje gång jag åker igenom så funderar jag på något som man kan köra över med bil men som fåren inte kan gå över. Jag har sett såna här


Jag skulle dock helst slippa gräva sönder grusvägen utan tänker mig en anordning som kan läggas ovanpå marken och som man kan köra över. Det måste även hålla för sopbil, traktor med släp etc...

Finns det några kommersiella lösningar man kan köpa, eller någon som har byggt något eget fiffigt till låg kostnad?


Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Bilöverfart som får inte kan passera?
« Svar #2 skrivet: 18 jun-15 kl 20:44 »
http://www.nilehnteknik.se/enkel-farist/


Smart!

Vi har en gummimatta med fårnät på som det är ström i, för att hålla hundarna på gården. Funkar för alla fordon, men om man ska gå ut med hästarna får man ta en annan väg genom hagarna istället.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

531 gäster, 3 användare
von tratt, GE202, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser