Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skrotningsregler  (läst 1508 gånger)

donderboss

  • Inlägg: 159
    • -
skrotningsregler
« skrivet: 30 jul-14 kl 17:25 »
Har en bil som skal skrottes ,er der nogle som hamter dom ?
Jeg var inte klar på ,at dom dage der bare kom och gik ,var sjalve livet

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: skrotningsregler
« Svar #1 skrivet: 30 jul-14 kl 17:46 »
Nja, om den är registrerad i Sverige och tillräckligt ny för att ha katalysator kan det tänkas att lokala bilskrotar är intresserad att hämta den kostnadsfritt. Är den äldre kan det hända att man får betala en slant. Men om man kan frakta den till skroten själv så kan det hända att man får lite pengar. Det är olika på alla bilskrotar, det är inte enhetligt som det var förr.

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: skrotningsregler
« Svar #2 skrivet: 31 jul-14 kl 11:36 »
Sätt ut en annons på Blocket så kommer många "intressanta typer" att höra av sig med olika erbjudande omgående.

Du får alltid "bästa pris, kompis!".  :)

krikav

  • Inlägg: 449
    • Hälsingland
SV: skrotningsregler
« Svar #3 skrivet: 01 aug-14 kl 21:43 »
Då tråden är aktuell, så passar jag på att ställa en relaterad fråga.

Om jag har en bil som jag skrotat själv, hur gör jag då för att få den att försvinna ur registren?
Jobbigt att få en räkning på 65:- varje år.

Det som finns kvar är en tom kaross och lite diverse reservdelar på hyllor i verkstaden.
Jag sparade regskyltarna och även en plåt som hade massa siffror på sig.

Ser på registreringsbeviset att det finns en ruta "Skrotas utan intyg" eller någto dylikt. Är det rätt väg att gå?

 

Skogsvilde

  • Inlägg: 16954
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: skrotningsregler
« Svar #4 skrivet: 01 aug-14 kl 22:10 »
Då tråden är aktuell, så passar jag på att ställa en relaterad fråga.

Om jag har en bil som jag skrotat själv, hur gör jag då för att få den att försvinna ur registren?
Jobbigt att få en räkning på 65:- varje år.

Det som finns kvar är en tom kaross och lite diverse reservdelar på hyllor i verkstaden.
Jag sparade regskyltarna och även en plåt som hade massa siffror på sig.

Ser på registreringsbeviset att det finns en ruta "Skrotas utan intyg" eller någto dylikt. Är det rätt väg att gå?

Jepp, kryssa i den och skriv att du använt delarna i ett nybygge att karossen blivit blomkruka eller nått.
Skicka med nummerplåtarna, chassieplåten kan du slänga med för skojs skull.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

762 gäster, 4 användare (3 dolda)
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser