Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tjocka revbensspjäll!  (läst 2224 gånger)

Skrutt

  • Inlägg: 388
  • ..one is only poor only if they choose to be..
    • -
Tjocka revbensspjäll!
« skrivet: 19 dec-07 kl 18:31 »
Vill ha ett riktigt bra recept till att få riktigt möra o goda revbensspjäll till julbordet!

Kerstin Linnea

  • Inlägg: 571
Re:Tjocka revbensspjäll!
« Svar #1 skrivet: 20 dec-07 kl 17:39 »
Koka dom ganska länge på svag värme så att dom bara sjuder och det i ca 1.5 h..... Blanda sen till en smet av tex soya , honung , senap (stark) och lite annat smått och gott....
Skär isär benen och smeta in frikostigt med "smet" och grädda i ugnen på ca 225-250 grader tills det ser bra ut... :)
Detta är inget exakt recept så resultatet brukar variera, med det är så man lär sig vad som blir godast ;)

 

Sensation

  • Gäst
Re:Tjocka revbensspjäll!
« Svar #2 skrivet: 05 jan-08 kl 16:34 »
Lite sent svarat men det går ju bra att äta det senare,,, gjör revbenen i lergryta blir saftiga och möra med en underbar smak  Gnid in kruddor runtom brukar även ha honung


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 2 användare
Adels, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser