Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"  (läst 4625 gånger)

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
 "BIODLARENS ISHOCKEY UTRUSTNING"
att få en trygg och säker tillvaro redan som barn och kunna komma med i deltagande/lillhjäp i bigården,
kan ge överraskande och värdfull tillväxt både i vänskap-barn/vuxenrelation och framtida biodlar-rekrytering.

Hög tid att beställa, hos någon av alla våra fackhandlare.  OVERALL med VISIR(slöja) som är dragkedje
försluten och kompleterad med kardborreband.   Ett par riktiga BI handskar.  är det bästa, och blir en
julklapp med garanterat högsta mervärde !!!!!!! 
« Senast ändrad: 03 dec-11 kl 09:01 av Bengt i ALE »

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS"
« Svar #1 skrivet: 17 dec-10 kl 22:21 »
   I dag hämtade jag ut skyddsoverallen kompl. med visir (Töreboda)  st.147.  495:- på UTBY MASKIN
   Älvängen.

   Tänkte faktiskt som övning sålt den nu urvuxna 1a bi-dräkten här på "nätet" MEN tror vi avstår
   julskinkan, behåller den mindre som då en kompis kan låna och kanske? kanske? bli nyfiken på BI....

                                                                                                                  GOD JUL   önskar Bengt i ALE.

                                                                                                                               

Linamarie

  • Inlägg: 74
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS"
« Svar #2 skrivet: 15 feb-11 kl 21:31 »
Har du en barn-bidräkt så kan du väl snälla, snälla sälja den till mig. Helst billigt. Storlek 120 skulle vara lagom.....  ;)

toredh

  • Gäst
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS"
« Svar #3 skrivet: 15 feb-11 kl 22:43 »
Har du en barn-bidräkt så kan du väl snälla, snälla sälja den till mig. Helst billigt. Storlek 120 skulle vara lagom.....  ;)
jag har två urvuxna barn anoraker, tror dom är 120 och 140, du får dom för en spottstyver... om så, ta ett meddelande till mig...
Ha det gott!

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS"
« Svar #4 skrivet: 15 feb-11 kl 22:55 »
Linamarie:se i "mina medelande"

Jag tänker ha lite kom o, va med verksamhet för de små, vi har en liten Lukas, och lite barn här på gatan/nå`n kusin ibland,
som gärna vill se på och lära sej..."MED TRYGG OCH SÄKER BIDRÄKT/er,är det en väldigt rolig uppgift att ha dessa unga med,
så igentligen skulle vi behöva fler barndräkter hit.
"JUST NU" bygger vi en TBH kupa.   Läs mer på tråden: att/hur!? SKAPA ENKEL o, LÄTTSKÖTT,,småskalig BI-gård.

Edward.

  • Inlägg: 3134
  • A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS"
« Svar #5 skrivet: 15 feb-11 kl 23:00 »
 ;D det är bra att man leder de unga i bi odlings fördarv i unga ålder , så de kanske hittar tillbacka senare i livet.  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #6 skrivet: 03 dec-11 kl 09:28 »
"BIODLARENS ISHOCKEY UTRUSTNING"
att få en trygg och säker tillvaro redan som barn och kunna komma med i deltagande/lillhjäp i bigården,
kan ge överraskande och värdfull tillväxt både i vänskap-barn/vuxenrelation och framtida biodlar-rekrytering.

Hög tid att beställa, hos någon av alla våra fackhandlare.  OVERALL med VISIR(slöja) som är dragkedje
försluten och kompleterad med kardborreband.   Ett par riktiga BI handskar.  är det bästa, och blir en
julklapp med garanterat högsta mervärde !!!!!!! 
« Senast ändrad: 03 dec-11 kl 19:55 av Bengt i ALE »

Lasse på Nyänget

  • Inlägg: 126
    • Medelpad
    • Nyänget
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #7 skrivet: 04 dec-11 kl 07:44 »
Gillar din ide Bengt. Kommer att göra exakt som du inom något år (undrar om det finns bidräkter i storl 90? så kunde man börja redan till sommaren)
I förlängningen kan det bli ett jättebra "sommarjobb" för någon 10-15 åring att få egna kupor att tjäna egna pengar på.

Edward.

  • Inlägg: 3134
  • A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #8 skrivet: 06 dec-11 kl 12:30 »
Det är klart vi ska motivera ungdomar och introducera dem till den fascinerande bi odlings värld och hur det är i en kupa !

Men .. . ...... ..     .. ...        .

Jag ser framför mig ett glat barn som sitter i bi dräkten under granen och väntar på att det ska bli vår om 4 månader  ::)

Alla andra kompisar leker för fult med sina barbies, datorer, playstations , bygger ett borg med lego som blir anfallen av transformers och smurfarna kommer till räddningen i sista stunden med hjälp från Harry Potter , och där sitter den stakars barn i bi-dräkten som i bästa fall kan leka att den är Neil armstrong som står ensam på månen och ser ut över jorden där alla glada barn har roligt och leker med deras nya leksaker från tomten .

mvh edward :P

« Senast ändrad: 06 dec-11 kl 12:39 av Edward. »
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #9 skrivet: 15 dec-12 kl 14:07 »
"BIODLARENS ISHOCKEY UTRUSTNING"
att få en trygg och säker tillvaro redan som barn och kunna komma med i deltagande/lillhjäp i bigården,
kan ge överraskande och värdfull tillväxt både i vänskap-barn/vuxenrelation och framtida biodlar-rekrytering.

Hög tid att beställa, hos någon av alla våra fackhandlare.  OVERALL med VISIR(slöja) som är dragkedje
försluten och kompleterad med kardborreband.   Ett par riktiga BI handskar.  är det bästa, och blir en
julklapp med garanterat högsta mervärde !!!!!!! 
  DAX lyfta fram TIPPSET igen !!!

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #10 skrivet: 12 dec-13 kl 17:19 »
  DAX lyfta fram TIPPSET igen !!!

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #11 skrivet: 28 nov-14 kl 15:49 »
"BIODLARENS ISHOCKEY UTRUSTNING"
att få en trygg och säker tillvaro redan som barn och kunna komma med i deltagande/lillhjäp i bigården,
kan ge överraskande och värdfull tillväxt både i vänskap-barn/vuxenrelation och framtida biodlar-rekrytering.

Hög tid att beställa, hos någon av alla våra fackhandlare.  OVERALL med VISIR(slöja) som är dragkedje
försluten och kompleterad med kardborreband.   Ett par riktiga BI handskar.  är det bästa, och blir en
julklapp med garanterat högsta mervärde !!!!!!! 
"NU ÄR DET DAX IGEN" Julen 2014 står vid dörren! GOD JUL och ETT GOTT NYTT biiiiiii ÅR! 2015.
« Senast ändrad: 28 nov-14 kl 17:32 av Bengt i ALE »

Henrik Uddemar

  • Inlägg: 629
    • Gotland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #12 skrivet: 28 nov-14 kl 17:09 »
Julen 2015 står vid dörren!
Är du helt säker på det  ;)
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

 

Bengt i ALE

  • Inlägg: 82
    • Västergötland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #13 skrivet: 28 nov-14 kl 17:40 »
Är du helt säker på det  ;)
2Tusen14 Tack!  för påpekandet, det tog en bra stund att komma på ditt påstående om 2015?  /// men så är det ju Fredag em när detta tecknas.

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1634
    • -
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #14 skrivet: 22 dec-14 kl 18:38 »
God Jul!

G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

forestman78

  • Inlägg: 262
    • Södermanland
SV: de små som ska ta över : "JULKLAPPSTIPPS" "GOD JUL 2011"
« Svar #15 skrivet: 23 dec-14 kl 20:21 »
Det är klart vi ska motivera ungdomar och introducera dem till den fascinerande bi odlings värld och hur det är i en kupa !

Men .. . ...... ..     .. ...        .

Jag ser framför mig ett glat barn som sitter i bi dräkten under granen och väntar på att det ska bli vår om 4 månader  ::)

Alla andra kompisar leker för fult med sina barbies, datorer, playstations , bygger ett borg med lego som blir anfallen av transformers och smurfarna kommer till räddningen i sista stunden med hjälp från Harry Potter , och där sitter den stakars barn i bi-dräkten som i bästa fall kan leka att den är Neil armstrong som står ensam på månen och ser ut över jorden där alla glada barn har roligt och leker med deras nya leksaker från tomten .

mvh edward :P

Edward! Du är en krydda på detta forum!
God Jul!
Biodlande torpare med hund och gäss.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser