Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  R-Com King Suro 20 -kläckmaskin  (läst 11844 gånger)

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: R-Com King Suro 20 -kläckmaskin
« Svar #20 skrivet: 26 mar-11 kl 20:04 »
skapligt pris vet i f.. men bara den e exakt så betalar jag gärna ett par kronor extra-- 311 inkl postföskott o den visade exakt samma sommina febertermomrtrarna så här har det varit 2 gader för mycket hela tiden fn va jag blir trött  :'(
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: R-Com King Suro 20 -kläckmaskin
« Svar #21 skrivet: 26 mar-11 kl 20:45 »
Check-up-termometern på Högberga verkar vara den termometer som är mest exakt till så lågt pris som möjligt.
http://www.hogbergaab.se/?page=product&ProductID=104

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

 

Bengt.W

  • Inlägg: 11
    • Dalarna
SV: R-Com King Suro 20 -kläckmaskin
« Svar #22 skrivet: 28 mar-15 kl 10:20 »
Jag har nyss köpt en R-COM KING SURO 20 som jag visste att det var något fel på kalibreringen så jag kontaktade en återförsäljare och fick denna anvisning: Mät upp temperaturen i mitten eller om du har flera termometrar så lägger du ihop summan av alla termometrar och delar med antalet termometrar vilket jag gjorde med min och den visade med 4st termometrar så blev snitt tempen 28,2 och Kläckaren visade 37,5 alltså visade kläckaren 9,3 grader fel... sen öppnade jag kalibreringsmenyn genom att trycka + - 0 samtidigt sen är det bara att mata in den uppmätta temperaturen som i mitt fall visade 28,2 och spara nu ca 20 min efter så visar kläckaren och samtliga termometrar ungefär lika. luftfuktigheten ändrade jag på samma sätt som ovan och mina termometrar visar både temp och luftfuktighet och det är typ Clas Ohlson  ;) ca 50 kr /st  ::) ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, Radar, Mike.Erlandsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser