Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sparris plantor & Jordgubbs plantor  (läst 1097 gånger)

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
Sparris plantor & Jordgubbs plantor
« skrivet: 22 aug-17 kl 18:59 »
Jag har nog en 30 sparris plantor i krukor nu, så ska vi flytta så vill inte sätta ut dom i landet här.. Så nu undrar jag!! Hur förvarar jag dessa otroligt fina plantorna jag har dragit upp från frö.. Vill vänta att plantera ut dom tills vi flyttat.. Vi flyttar till våren 2018 🌸🏵 Ska jag plantera dom i en storlek större krukor?
Tacksam för all hjälp jag kan få 🌸 Har även jordgubbsplantor i krukor.. Hur gör jag även med dom??

Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app


Wybrewel

  • Inlägg: 157
  • Keep calm and hop on
    • Bohuslän
SV: Sparris plantor & Jordgubbs plantor
« Svar #1 skrivet: 22 aug-17 kl 19:20 »
Vet inte med sparris, men jag har haft jorgubbsplantor i krukor i flera år. De har inte fått mycket kärlek, men ändå gett bär varje år. Tror att de klarar en vinter fint i kruka. Jag har mina utomhus helt utan skydd eller täckning i västra Götaland

Postat med Alternativ.nu´s app


Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: Sparris plantor & Jordgubbs plantor
« Svar #2 skrivet: 23 aug-17 kl 08:47 »
Jag har nog en 30 sparris plantor i krukor nu, så ska vi flytta så vill inte sätta ut dom i landet här.. Så nu undrar jag!! Hur förvarar jag dessa otroligt fina plantorna jag har dragit upp från frö.. Vill vänta att plantera ut dom tills vi flyttat.. Vi flyttar till våren 2018 🌸🏵 Ska jag plantera dom i en storlek större krukor?
Tacksam för all hjälp jag kan få 🌸 Har även jordgubbsplantor i krukor.. Hur gör jag även med dom??

Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app


För att skydda dem under vintern kan man gräva ner krukorna så att jorden i krukan hamnar i nivå med marken. Speciellt här i Skåne blir det ju lätt frost/tö/frost/tö osv. i en kruka annars.

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
SV: Sparris plantor & Jordgubbs plantor
« Svar #3 skrivet: 23 aug-17 kl 14:14 »
Tack för svar 🏵

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 8 användare (2 dolda)
xaelanar, Tur-Johan, LimJans, Björkris, biggelina, bmr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser