Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avmaska kanin med Droncit?  (läst 1222 gånger)

Noraniki70

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
Avmaska kanin med Droncit?
« skrivet: 24 nov-16 kl 14:29 »
Hej, jag har fått bandmask på mina kaniner, Cittotaenia sp (fastställd via träckprov av Vidilab). Min fråga är: kan jag avmaska kaninerna själv med Droncit tablett för katt/hund? Någon som har koll på vilken dos jag ska ge per kilo? eller är det samma dos som till katt/hund?

skogskälla

  • Inlägg: 546
  • Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: Avmaska kanin med Droncit?
« Svar #1 skrivet: 25 nov-16 kl 06:40 »
Kan inte den veterinär som är knuten till vidilab ge rekommendation?  Eller kanske distriktsveterinären?

Noraniki70

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
SV: Avmaska kanin med Droncit?
« Svar #2 skrivet: 25 nov-16 kl 13:05 »
Hej och tack för svaret:) Har pratat med den vet som Vidilab anvisade och hon trodde att det gick bra att ge tablett Droncit för katt o hund till kanin, men hon kunde inte ge mig någon dosering:/ måste ju veta att dom tål det och ha en korrekt dosering för kanin.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 1 användare
Hon-med-gässen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser